Cu un buget de 4 milioane de dolari, Dante Lam are parte de un al doilea succes in acest an, dupa “Fire of Conscience”, cu filmul “The Stool Pigeon”. Succesul de box-office al acestui film de actiune se datoreaza atat numelui regizorului lui “Beast Stalker” (unii chiar vorbind despre Stool Pigeon ca fiind “Beast Stalker 2”) cat si distribuirii in rolul principal a super vedetei Nicholas Tse, unul din actorii preferati ai lui Lam. In fapt, se reface cuplul de actor ice au adus succesul lui Lam cu “Beast Stalker”, Nick Cheung (total schimbat fata de rolul “Bestiei”) fiind de nerecunoscut si, de aceasta data, avand un rol pozitiv. Desigur, nu putea lipsi Liu Kai-chi dintr-un film semnat Dante Lam, de aceasta data interpretand ireprosabil un fost informator distrus de teama pentru propria sa viata si urmarit de fantoma celui pe care nu areusit sa-l toarne. Rolul principal feminine ii revine frumoasei actrite taiwaneze Kwai Lun-mei, din “Ocean Heaven”. In ciuda faptului ca filmul are distributia din “Beast Stalker”, insausi Lam a recunoscut ca nu e vorba de un sequel: “Intotdeauna cand lucrez la un film nou simt o presiune, deoarece “The Beast Stalker” s-a descurcat bine si a primit o ultime de aprecieri pozitive. Nu vreau ca noul meu film sa traiasca in umbra acestui succes, deoarece e un film complet diferit, cu exceptia distributiei”, a spus apreciatul regizor. Filmul a avut incasari in Hong Kong de peste 1,5 milioane de dolari, ceea ce echivaleaza pentru box-office-ul de pe insula cu un succes.

Don Lee (Nick Cheung) este un politist de la Servicul de Informatii din cadrul politiei din Hong Kong, omul din umbra rezolvarii multor cazuri. Acesta are, insa, o metoda proprie de lucru: recruteaza persoane – de cele mai multe ori aflate la stramtoare – interesate in a se infiltra in randul bandelor de raufacatori si a deveni informatori pentru politie. In schimb, politia le ofera o suma consistenta de bani daca cazul se incheie cu aducerea dupa gratii a infractorilor in baza unor dovezi solide. Fantoma jr (Nicholas Tse) a ajuns dupa gratii dupa ce a comis mai multe infractiuni, cele mai frecvente fiind participarea de la o varsta frageda la curse ilegale de masini. In momentul in care in oras revine Barbarul, un periculos infractor lipsit de scupule, care urma a se asocia cu un gangster in vederea organizarii unei lovituri la un magazine de bijuterii, acestia cauta cu disperare un sofer bun. Don Lee pune la cale scoaterea de dupa gratii a lui Fantoma jr si, printr-un context de evenimente, il determina pe acesta sa incerce sa devina soferul dorit de infractori pentru viitoarea spargere. Ajuns informator, Fantoma jr se trezeste prins la mijloc intre ambitia unui politist de a-l captura pe Barbar si lacomia celor pe care trebuie sa-i toarne, punandu-si viata in joc si incercand sa supravietuiasca..

Asa cum Dante Lam (foto) ne-a obisnuit in peliculele anterioare, si “The Stool Pigeon” surprinde un moment de criza din viata unui politist, prilej ideal de a face o introspectie in viata personala acestuia, imbinand realizarile si esecurile din viata profesionala cu franturile de amintiri care au avut puterea de a da nastere sentimentului de remuscare. Dar dincolo de drama politistului, care e prezentata gradual, figura centrala a filmului ramane informatorul. Lam a declarat ca a ales tema unui informator pentru acest film deoarece “nu s-a filmat, inca, in Hong Kong un film pe aceasta tema. E un subiect bun pentru a explora natura umana si m-am documentat, cautarile mele implicand persoane din viata reala”. Informatorii sunt zugraviti ca fiind colaboratori apropiati ai politiei care semneaza un contract cu agentul cu care pastreaza legatura si sunt recompensati din banii politiei daca cazul este inchis pe baza dovezilor, prin arestarea celor urmariti. Insa uneori lucrurile nu merg ca pe roate, iar in fata sireteniei si precautiei gangsterilor nu de putine ori acesti informatori devin victime, pierzandu-si viata. Titlul filmului in sine exprima esenta acestei periculoase “meserii” neoficiale, “stool pigeon” avand un dublu sens: pe de o parte informator si pe de alta parte cel de “porumbel de momeala” (cu alte cuvinte… o victima sigura lipsita de aparare care transmite cu rapiditate si fidelitate mesaje celui ce-l hraneste). O pelicula reusita, un nou film marca Dante Lam care nu dezamageste si care faceca filmul de actiune din Hong Kong sa-si continue glorios si intr-un mod original odiseea de succes.

Prezentare realizata de cris999 – asiacinefil.com

0 Comments

Post your comment

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>