asiacinefil.com
ANALIZE, INTERVIURI

ASIA TEAM ROMANIA

Cele mai noi subtitrari, proiecte

BIOGRAFII

Actori, actrite, regizori

CIVILIZATIE ASIATICA

cultura si civilizatie asiatica

TRAILERE

Cele mai noi trailere

Home » DIVERSE

Headshot (2016) – 2 ore de acţiune nonstop cu Iko Uwais, noul Tony Jaa al Asiei

Trimis de pe 4 Mar 2017Fara comentarii

Headshot 2016 posterDupa “Macabre”, “Killers”, “Takut” si scurtmetrajul “Dara”, Kimo Stamboel si Timo Tjahjanto colaboreaza din nou la o productie indoneziana ce a avut o tinta clara: succes la nivel international. Co-produs de studiourile japoneze Nikkatsu, “Headshot” foloseste aceeasi reteta care a dus la primii pasi spre succes la nivel international pentru cinematografia indoneziana, aplicata si in cunoscutele filme “The Raid” 1 si 2. Vedeta filmului e, de departe, one-man-show-ul Iko Uwais, fost luptator dae arte martiale devenit cascador si actor, ce a aparut si in Merantau, The Raid 1 si The Raid 2. Cu toate ca nu are cine stie ce calitati actoricesti, producatorii indonezieni nu au facut decat sa aplice aceeasi reteta aplicata cu mai bine de un deceniu in urma de thailandezi, ce l-au propulsat pe Tony Jaa intr-o vedeta a filmelor de actiune thailandeze. Ghinionul lui Jaa si implicit si al lui Uwais, e ca au devenit portdrapelul unor cinematografii cu un numar redus de productii anuale, lucru care nu s-a intamplat in cazul lui Jackie Chan de exemplu, care odata descoperitHeadshot secventa 3 a fost distribuit an de an in 1-2 productii in Hong Kong, ajungand repede la notorietate internationala. In aceasta situatie, probabil in cativa ani, si Uwais va deveni istorie pentru lumea filmului, insa de numele lui se va lega cea mai buna perioada a filmului indonezian la nivel international. Fostul model Julie Estelle apare si ea in distributie, fiind una din preferatele celor doi regizori, cunoscuti ca Fratii Mo, in lumea filmului indonezian. Productia, ce a obtinut 1,6 milioane dolari incasari la box-office-ul indonezian, a avut mai multe nominalizari la festivaluri minore, castigand premiul pentru Cele mai bune efecte vizuale la Indonesian Film Awards 2016. Iko Uwais s-a ocupat si de cascadoriile filmului, lucrand cu 3 echipe diferite de actori ce au exersat stiluri de lupta diferite.

Headshot secventa 1Ailin (Chelsea Islan) e doctorita la un spital din provincie din Indonezia, avand in grija un pacient in stare de inconstienta, intubat, adus cu ramasitele unui glont in craniu. Neputand dialoga cu acesta, la fisa pacientului ii trece un nume fictiv, Ishmael, dupa numele unui personaj din celebrul roman “Moby Dick” pe care il lectura. In momentul in care Ishmael isi revine, acesta nu-si mai aminteste nimic: cine e, de unde vine, daca are familie sau pe cineva drag. Suferind de amnezie, acesta ajunge in grija doctoritei, de care se ataseaza. Cu ajutorul acesteia incearca sa afle adevarul despre cine e, si pe fundalul episoadelor in care fragmente din trecutul sau ii reapar in minte. Afla, astfel, ca a fost gasit aproape fara viata pe tarmul marii si a fost salvat de un localnic, ce l-a adus la spital. Insa la scurt timp dupa ce lucrurile pareau a intra pe fagasul normal, iar viata lui Ishmael avea sa se schimbe, la spital apare un individ violent, ce intreaba de medici despre un pacient recent adus in stare grava, gasit pe tarm. Iar de aici incep problemele…

Headshot secventa 2“Headshot” (a nu se confunda cu productia thailandeza din 2011 a lui Pen Ek-ratanaruang) e un spectaculos film de actiune, in care accentul este pus strict pe entertainment, desi abunda in violenta gratuita, probabil lasata necenzurata exact pentru a amplifica “spectacolul”. In afara de lupte continue bine lucrate si spectaculos filmate, din unghiuri mai mult decat interesante, filmul nu ofera nimic. Scenariul e sub orice critica, insusi regizorul scenarist Timo Tjahjanto recunoscand ca a scris scenariul in doar 2 saptamani si jumatate, “cea mai rapida poveste pe care am produs-o”. Interpretarea actorilor e la nivel de categorie B, cu atat mai mult cu cat si numarul de replici este foarte mic. Un film produs probabil doar pentru publicul fara pretentii, amator de actiune violenta, “Headshot” e departe de productiile cel putin de calitate medie pe care le ofera cinematografiile dezvoltate ale Extremului Orient, precum cea coreeana, chineza sau japoneza. Asadar, aviz amatorilor ce se incumeta sa-l vizioneze !

Traducerea si adaptarea a fost efectuate in premiera in Romania de gligac2002 (Asia Team) pentru asiacinefil.

Prezentare realizata de cris999 – asiacinefil

Scrieti un comentariu!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

Acesta e un site care foloseste "Gravatar". Pentru a obtine un avatar universal, inregistrati-va la Gravatar.

Comment Spam Protection by WP-SpamFree

*