“Guilty of Romance” este o noua realizare a regizorului Sion Sono (“Love Exposure”) ce abordeaza o poveste a unei crime reale, dupa ce anterior, in “Cold Fish”, se inspirase tot dintr-o poveste reala. O data in plus, rezultatul muncii sale este o panorama devastatoare a partii intunecate a inimii umanitatii. O fuziune tulburatoare a doua elemente familiare productiilor lui Sono – sex si moarte -, “Guilty of Romance” cu siguranta ii va soca pe cei nefamiliarizati cu stilul acestuia. “Guilty of Romance” (2011) face parte din asa numita “Trilogie a Urii” a lui Sion Sono, alaturi de “Love Exposure” (2008) si “Cold Fish” (2010). Filmul a avut premiera mondiala la prestigiosul festival de film de la Cannes (mai 2011), iar de atunci a fost prezent la alte 9 festivaluri internationale de film, castigand doua premii. Sion Sono a scris si scenariul acestui film, in care in rolul principal a fost distribuita actrita Miki Mizuno,ce a revenit intr-un rol pe marele ecran la 2 ani de la precedentul rol din “Castle Under Fiery Skies”. Dar adevarata vedeta a filmului este actrita de 30 de ani Megumi Kagurazaka, o obisnuita a filmelor lui Sion Sono, premiata pentru prestatia din “Cold Fish” si, de asemenea, pentru Cel mai bun rol secundar in “Guilty of Romance” la Festivalul de film de la Osaka. Filmul nu este recomandat persoanelor sub 18 ani si a fost lansat pe piata in doua versiuni: una mai lunga, disponibila doar in Japonia, si o alta, de 113 minute, disponibila la nivel international si prezentata si la festivalurile internationale.

Actiunea filmului incepe intr-o zi ploioasa cu descoperirea unei crime oribile si ciudate intr-o cladire parasita din districtul “Love Hotels”, un cartier rau famat, frecventat de persoane in cautarea de placeri usoare. Ofiterul care se ocupa de caz este detectiva Kazuka Yoshida, ce isi descopera cu aceasta ocazie o pasiune secreta in a deslusi misterul. In timp ce politia investigheaza crima, se descopera legatura a doua femei, Izumi Kikuchi si Mitsuki Ozawa, aceasta din urma fiind un respectat profesor de literatura la o universitate de prestigiu, banuita a fi dama de companie si data disparuta de familie. Izumi Kikuchi este o gospodina ireprosabil de meticuloasa, plictisita de viata monotona ce o duce cu sotul ei, un scriitor de romane usoare de dragoste. Scriitorul, un tip rigid, pur, obsedat de curatenie si ordine nu-i acorda atentie sotiei. Asa ca femeia isi doreste ca pana la 30 de ani sa faca si altceva decat gospodarie. Sotul este de acord ca ea sa-si ia o slujba, care se dovedeste a fi la fel de searbada ca viata de acasa. Pana intr-o zi, cand este remarcata de o femeie, agent al unei firme de modeling. Ca urmare Izumi merge la o sedinta foto care se dovedeste a fi fost un siretlic. La final sedinta foto se transforma intr-o sedinta pornografica. Numai ca dupa sedintele “foto” se produce o schimbare la Izumi, aceasta capata incredere in ea, sexualitatea ei iese la lumina, incepe sa aiba succes la jobul ei, iar sotul – sa-i acorde atentie. Ea pozeaza in continuare in sotia gospodina, fidela, dar seara se transforma radical, duce o viata riscanta, periculoasa dominata de dorinta de a experimenta placeri indecente. Intr-una din iesirile ei este abordata de un tanar proxenet, Kaoru, care dupa ce ii arata “Castelul” ii face cunostinta cu una din prostituatele lui, Mitsuki Ozawa. Aceasta femeie devine mentorul Izumi-ei. In continuare veti vedea ce influenta are Mitsuki Ozawa asupra Izumi-ei si consecintele devastatoare ale unei vieti riscante, dezechilibrate, violente, lipsita de morala , dominata de instinctele primare…

De-a lungul carierei sale, Sion Sono s-a demonstrat a fi un autor ce stie sa exploreze latura launtrica intunecata a firii umane, un regizor cu harul eplorarii impulsurilor primare umane care de cele mai multe ori sfarsesc intr-o baie de sange. Recentele sale filme par a fi adevarate incursiuni in povesti ce imping imaginatia lui Sono spre noi extreme, portretizand in mod salbatic brutalitatea vietii reale. In “Guilty of Romance”, acesta este curajos si lipsit de teama cu alegerile sale, obtinand acelasi lucru de la interpretarea triou-ului feminin ce da viata filmului. Rezultatul final e o imagine care poate parea ofensatoare si poate atrage acuzatii de misoginism. Nu este un film usor de urmarit, chiar daca in esenta e o poveste despre lupta pentru redobandirea unei identitati si pentru putere personala. Aceasta lupta devine una extrema pe masura ce dorinta sexuala e introdusa in ecuatie, puterea femeilor stand in capacitatea acestora de a fi atractive pentru barbati, sub orice forma. Iar uneori aceasta lupta poate avea consecinte dezastruoase, cand este dusa pana la extrem. Un final de trilogie brutal, ce ne aminteste ca Japonia e, totusi, tara lui Miike, dar si a apreciatului Nagisa Oshima sau Koji Wakamatsu, ale caror filme conroversate, violente si senzuale au scris istorie. Sion Sono oricand poate intra in aceasta galerie a regizorilor controversati de succes, pe care nu timpul, ci prezentul, ii judeca.

Multumiri pentru traducere lui selaflaure !

Articol realizat cr cris999 in colaborare cu mialex55 – asiacinefil.com

0 Comments

Post your comment

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>