Festivaluri de film precum cele de la Cannes, Venetia sau Berlin sunt mai mereu in prim planul mass-media in primul rand pentru premierele etalate, iar mai apoi pentru fastul si stralucirea prezentelor internationale din lumea filmului. Pentru Coreea, festivalul suprem este cel de la Pusan, care a obtinut si recunoasterea internationala, fiind unul nelimitat doar la productiile autohtone. Acum a sosit timpul, pentru fanii filmului coreean, sa isi indrepte atentia spre Festivalul international de la Gwangju.

Cea de-a 8-a editia a festivalului (prescurtat GIFF2008) va debuta in Gwangju la 4 decembrie 2008 si va dura exact 5 zile. Nu este un festival care sa se axeze pe premiere si filme de ultima ora, ci mai degraba unul care isi propune sa stabileasca o punte de legatura intre filmul contemporan si cel clasic, indiferent ca e vorba de Coreea de Sud sau de orice stat non-asiatic. Mai mult decat atat, festivalul pune accentul pe filmele artistice, care altadata defineau arta cinematografica prin talentul interpretativ al actorilor geniali de altadata si prin mainile fine de maestri ale unor mari regizori.

Festivalul va prezenta aproximativ 40 de proiectii, filme de lung si scurt metraj, fiind tinut sub egida Consiliului Coreean de Film si a Arhivei Coreene de Film. Festivalul se doreste a fi, dupa cum sustin organizatorii, un liant intre filmele de arta ale Estului si cele ale Occidentului, incercand, in acelasi timp, sa deschida o noua viziune asupra filmelor de arta din zilele noastre. Cele doua concepte ale festivalului sunt „descoperirea” si „redescoperirea”, dupa cum declara organizatorii lui.

In deschidere va fi prezentat filmul „The Code”, o productie japoneza din 2008 regizata de Kaizo Hayashi. In cadrul festivalului din acest an vor fi prezentate si filme care ajung destul de greu in Coreea spre vizionare, cu toate ca e vorba de filme… clasice.

Sectiunea „World Cinema”:

1) Vitus (2006, Elvetia) de Fredi M. Murer
2) La Tourneuse De Pages (2006, Franta) de Denis Dercourt
3) It’s a Free World… (2007, Anglia) de Ken Loach

4) Grbavica (2005, Bosnia-Hertegovina) de Jasmila Zbanic
5) Caramel (2007, Liban) de Nadine Labaki
6) C.R.A.Z.Y. (2005, Canada) de Jean-Marc Vallée
7) Black Dahlia (2006, SUA) de Brian De Palma

Sectiunea „Young Cinema”

1) The Clone Returns Home (2008, Japonia) de Kanji Kanajima
2) „Still Strange” (2008, Coreea de Sud) de Lee Hong-jae

Va exista o sectiune dedicata:

a) unei retrospective a filmelor ecranizate dupa romanele regretatului Lee Chung-joon:

1) „Oyster Village” (1972, Coreea de Sud) de Chung Jin-woo
2) „Ieoh Island” (1977, Coreea de Sud) de Kim Ki-young
3) „Seopyeonje” (1993, Coreea de Sud) de Im Kwon-taek
4) „The Festival” (1996, Coreea de Sud) de Im Kwon-taek
5) „Beyond the Years” (2007, Coreea de Sud) de Im Kwon-taek

b) reputatei actrite Catherine Deneuve

1) Ma Saison Preferee (1993, Franta) de André Téchiné
2) Les Parapluies de Cherbourg (1964, Franta) de Jacques Demy
3) Belle de Jour (1967, Franta) de Luis Buñuel
4) Les Demoiselles de Rochefort (1967, Franta) de Jacques Demy
5) Le Dernier Metro (1980, Franta) de François Truffaut

Articol scris de cris999 (c) asiacinefil.com

0 Comments

Post your comment

Solve : *
19 − 9 =


XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Va rugam nu copiati.