Eastern Bandits poster 1In anii invaziei japoneze in Manciuria, Gao (Zhang Yi), un soldat chinez, are impreuna cu plutonul sau o misiune secreta indreptata impotriva japonezilor ce au ocupat Taipingul. Insa aceasta este deconspirata, iar intr-o ambuscada, intreg plutonul e macelarit, Gao fiind singurul supravietuitor. Acesta decide sa se ascunda o vreme in Taiping, unde peste 3 luni, japonezii aduc, la baza lor militara, o statuie gigantica de piatra a lui Buddha. Intr-una din zile, in conditiile de maxima securitate instituite de autoritati in Taiping, necesare transportarii in siguranta a statuii, Gao asista intamplator la o spectaculoasa operatiune a unei bande locale. Sarlatanul, Bucatareasa Zhao, Kuei, Lassie, San Pao, Domnita Pumnal si Jen dau o spargere la inchisoarea locala, avand ca unic tel salvarea capului bandei, Fang (Huang Xiaoming). Misiunea se sfarseste cu bine pentru banditi, care se repliaza in pustietate, chiar sub ochii lui Gao. Vazand ca banditii aveau curaj, loialitate, spirit si, mai ales arme, Gao pune la cale un plan de a se infiltra in banda cu un singur tel: sa-si duca misiunea esuata la bun sfarsit.

Eastern Bandits secventa 1“Eastern Bandits” e una din productiile chinezesti noncomformiste ale unui regizor-scenarist din tanara generatie, Yang Shu-peng, ce a decis sa renunte la tot ce inseamna clasic si sablon pentru a realiza un film in stilul lui Quentin Tarantino. Plasat in decorul desertic al unui veritabil “Est salbatic” chinezesc ajuns sub Ocupatie japoneza (filmul a avut o nominalizare pentru scenografie) in anii ’30, “Eastern Bandits” ne ofera o poveste tipica cu “baieti rai” in decorul atipic al inertei cinematografii chinezesti, mai putin obisnuite cu acest stil de naratiune si punere in scena. Distributia cu Huang Xiaoming (din “The Crossing” si “The White Haired Witch of Lunar Kingdom”) cap de lista e una consistenta, plina de actori ce interpreteaza anti-eroi plasati intr-o banda sangeroasa in care fiecare membru are o indemanare, un hobby si multa loialitate fata de conducatorul lor. La fel de anti-erou e si personajul principal Gao, care desi e soldat in armata chineza, recurge la un plan aproape diabolic de a-si duce la bun sfarsit misiunea incredintata. Iar gama de personaje e completata de ocupantul japonez, intruchipat cel mai bine de comandantul Daisuke Morikawa, siret, abil, arogant, sangeros si suspicios cu toata lumea. Asadar, avem un film plin de personaje intunecate sau din zona gri, care pe parcursul filmului evolueaza in mediul lor cautandu-si un tel sau, in cazul japonezului, destructurarea oricarui pericol iminent. Naratiunea e spusa din unghiul de vedere al lui Gao, iar regizorul incearca sa pastreze diversitatea intr-un film de altfel extrem de colorat si ofertant din punct de vedere vizual, Eastern Bandits secventa 2combinand actiunea cu umorul sec si drama. Povestea este una, cum se spune la final, a eroilor fara nume, pe care istoria niciodata nu-i va recunoaste, insa totul este o fictiune, o posibila poveste despre cum ar fi putut fi intors cursul istoriei de niste personaje din umbra care cine stie, poate au existat, poate nu. Cu un umor rafinat si o coloana sonora atipica, absenta “tipilor buni” din film va trece neobservata, audienta fiind cu siguranta captivata de abilitatile incredibile ale anti-eroilor in timp ce comit faradelegi. Si filmul mai are ceva ce iti ia ochii: cascadorii facute “pe bune”, fara efecte speciale si necosmetizate, ceea ce da o senzatie de multa naturalete si realism. Cu un final oarecum previzibil, “Eastern Bandits” reuseste sa ofere o experienta revigoranta pentru un film chinezesc, una din cele mai placute surprize in plan cinematografic din ultimii ani pe care a reusit sa o ofere China iubitorilor de film.

Traducerea si adaptarea au fost efectuate in premiera in Romania de gligac2002 (Asia Team) pentru asiacinefil.

Prezentare realizata de cris999 – asiacinefil

0 Comments

Post your comment

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>