“All for Love” (cunoscut si ca “My Lovely Week” sau “The Most Beautiful Week in My Life”) e primul mare succes al regizorului debutant Min Kyu-dong, unul din cei mai promitatori regizori coreeni la nivelul anului 2005. Iar timpul a confirmat asteptarile de la el, in 2008 regizand “Antique”, o comedie romantica ce s-a bucurat de un success la fel de mare ca “All for Love” in randul fanilor genului. Ca regizor si scenarist, Min Kyu-dong a creat o multi-poveste romantica cu accente de drama, descriind viata mai multor persoane in decurs de o saptamana. Titlul alternativ “Cea mai frumoasa saptamana din viata mea” este pe de o parte ironic dar si o metafora a transformarii umane, cuprinzand insasi esenta acestui film: metamorfoza sufleteasca umana in fata unor situatii uneori crunte aduse de destin. Exista o oarecare doza de umor cu care e tratat uneori absurdul situatiilor, alteori lucrurile banale ce se pot intampla in decursul unei zile, iar in cele mai neasteptate momente optimismul debordant al unor personaje pare a insufla spectatorului speranta ca anumite situatii in care se afla personajele, aparent fara iesire, au o rezolvare care sa ocoleasca suferinta. Desi uneori “All for Love” poate parea un film trist, in realitate experientele personajelor pot fi privite si dintr-o alta perspectiva. Viata e frumoasa daca privim partea plina a paharului, daca plantam iar mai apoi culegem roadele sperantei. Iar acesta e un mesaj suficient de puternic pentru a transforma acest film intr-unul memorabil. Memorabila este si interpretarea tuturor protagonistilor, figuri cunoscute ale filmului coreean. Pe Hwang Jung-min si Uhm Jung-hwa ii putem vedea pentru prima oara impreuna in acelasi film. In acest an, cei doi au reaparut impreuna in “Dancing Queen”, filmul fiind unul din succesele de box-office ale anului in Coreea. Restul actorilor sunt protagonisti cunoscuti din diverse filme si seriale cunoscute si in Romania, iar rolurile lor sunt, practic, de protagonisti ai propriilor povesti, prea putine personaje avand roluri secundare in “All for Love”: Lim Chang Jung (Sex is Zero), Kim Su-ro (Romantic Heaven, Gentleman’s Dignity), Yoon Jin-seo (Oldboy, Iri), Jeong Kyeong-Ho (Time Between dog and Wolf, Princess Ja-myung), Seo Young-hee (Queen Seon-duk, Bedevilled). O vom revedea si pe micuta Kim You-jung – avea doar 6 ani pe atunci – ce are o interpretare a unui rol emotionant, iar intr-o scurta aparitie, in rolul mamei acesteia, o vom recunoaste pe Ha Ji-won.

“All for Love” spune povestea a 5 cupluri a caror viata e urmarita pe parcursul unei saptamani:
1. Chang-hoo e un vanzator ambulant ce toata ziua umbla pe strazile Seulului in speranta de a vinde unul din maruntisurile de proasta calitate din sacosa ce o taraste dupa el. E plin de datorii si vanat de o societate de recuperare de creante, astfel ca orice banut platit din cei peste 9,5 milioane woni (8.500 de dolari) datorie nu poate fi decat o usurare pentru el. Fiind proaspat casatorit, pentru a putea privi spre viitor trebuie sa scape de aceasta uriasa datorie.
2. Seong-won e un fost jucator de baschet, recuperator de datorii, care prin intermediul unei emisiuni caritabile afla ca e tatal unei fetite grav bolnave, in urma unei aventuri din urma cu mai multi ani. In momentul in care decide sa se retraga din emisiune, e santajat de realizatoare pentru a nu face acest lucru si amenintat ca imaginea lui va fi terfelita la ore de maxima audienta pe subiectul “tatalui iresponsabil”. Drept urmare trebuie sa-si ia in serios rolul de tata sis a aduca zambetul pe buzele micutei fete grav bolnave.
3. Jae-kyung e tatal proaspat divortat al lui Ji-suk, un baietel de scoala primara a carui custodie se lupta sa o obtina. Sotia de care a divortat e un medic neuropsiholog artagos ce participa la emisiuni televizate si pare destul de neglijenta cand vine vorba de fiul ei. La o astfel de dezbatere e invitat si un detectiv (Yoo-jeong), cu care are o disputa de principii ce degenereaza in diverse certuri ulterioare, in special ca dupa ce amandoi se imbata se trezesc intr-o camera de hotel, iar el isi pierde pistolul ce, desigur, e gasit de ea. Are vreo sansa relatia celor doi, ce nu par sortiti unul altuia ?
4. Cea de-a patra poveste e a unei calugarite, Soo-kyung, care in cateva zile urmeaza sa depuna juramantul monahal, dar care nu si-l poate in scoate din suflet pe cel la care a tinut, un star k-pop –Jeong-hoon – in cadere libera. In momentul in care il vede pe acesta sarutandu-se cu o alta, chiar langa clopotele bisericii unde ea isi duce veacul, decide sa se sinucida.
5. Ultimul cuplu, cu povestea caruia si incepe filmul, e cel al unor persoane de varsta a treia, care redescopera dragostea in ciuda numeroaselor obstacole pe care societatea si felul de a fi al fiecaruia le scot in calea lor.

Modul in care este spusa povestea e foarte interesant. Ea porneste de la un personaj, prezentand o frantura din viata lui de zi cu zi, iar mai apoi povestea se centreaza pe viata personajului cu care acesta intra in contact, existand o liniaritate deloc deranjanta, ce face usoara acomodarea cu greutatile vietii de zi cu zi a fiecarui erou al povestii. Mai apoi povestile personajelor se amesteca, unele intervin in mod direct sau indirect, accidental chiar, in vietile celorlalte, rezultand niste situatii emotionante daca stam sa analizam drama fiecaruia. Acest mod de a spune o poveste, cu piesele puzzle-ului intalnindu-se inaintea completarii imaginii finale si completandu-se are un farmec aparte. Regizorul scenarist ofera sansa de a cunoaste problemele si felul de a fi al fiecarui personaj, iar cand viata acestuia se intersecteaza, fie si pentru cateva clipe cu viata altui personaj, tu, ca spectator, incepi sa judeci lucrurile prin prisma gretatilor fiecaruia, sa cantaresti povestile, iar uneori chiar sa-ti doresti sa poti interveni. Intr-o dimineata, detectivul pe fuga isi cumpara doua rulouri de orez de la sotia lui Chang-hoo, ce strange fiecare banut pentru plata datoriei sotului ei, in timp ce incearca sa-l convinga pe Ji-suk, fiul sotului doctorului neuropsiholog sa-i cumpere un rulou la doar o mie de woni. Mai apoi baietelul se duce la spital, unde aflam ca e prieten cu fetita bolnava ce-si cauta tatal prin intermediul unei emisiuni tv. Acest sir de intamplari banale, de zi cu zi, ce pentru personaje ar putea fi calificate drept coincidente, pentru noi, spectatorii, par lucruri surprinzatoare tocmai pentru ca regizorul ne ofera aceasta perspectiva de a privi faptele. Unghiul din care isi spune povestea e atat de interesant incat nu poti sa nu fii curios incotro va merge tot acest amalgam de secvente decupate din viata fiecaruia si puse mai apoi la un loc cu o mana de maestru si cu o viziune “a la Gonzalez Inarritu” de toata frumusetea.

Cuplurile sunt de varste diferite. Fiecare cuplu simbolizeaza o etapa din viata, iar elementul care leaga povestile tuturor este iubirea. Mai bine zis absenta acesteia si dobandirea ei, asemeni unui lucru pretios, prin sacrificii. Iar pentru asta, fiecare cuplu trebuie sa ia o decizie, sa se implice, sa renunte la ceva. Calugarita aspiranta si starul k-pop, amandoi regasiti in spital dupa ce au dorit sa renunte la viata, descopera impreuna ca poate viata nu era locul acela ingrozitor in care nu se mai puteau regasi si incearca, intr-un final, sa o ia de la capat, chiar daca viata nu mai e la fel de generoasa cu ei ca la inceput. Iubirea e cea care ii va ajuta sa-si accepte situatia si sa mearga mai departe. In analiza acestui cuplu se poate citi nehotararea adolescentina si curajul nebunesc specific varstei de a comite gesturi necugetate din cauza unor dezamagiri pe care experienta vietii le-ar fi perceput drept firesti. Detectivul (Hwang Jung Min) si medicul neuropsiholog (Uhm Jung-hwa) simbolizeaza cuplul trecut de prima tinerete, ajuns la mijlocul vietii, dar care isi doreste retrairea primei iubiri si a fiorilor acesteia. Desi initial nu se prea inteleg, cei doi isi acorda o noua sansa si sunt decisi sa lase in urma trecutul – ea de femeie divortata, cu un copil mic (deja o tipologie pentru familia moderna a zilelor noastre din societatile mai libertine occidentale), el – un burlac ce n-a experimentat iubirea la cei peste 30 de ani ai sai. Relatia dintre jucatorul de baschet santajat de realizatoarea tv sa joace rolul de tata si fetita bolnava din spital ce pretinde ca e fiica lui e una aparte. Ea simbolizeaza iubirea dintre un copil si parintele sau, afectiunea pe care o simt copiii abandonati de soarta (si in general copiii) in aceasta lume prea grabita sa aiba rabdare pentru ei. O situatie similara e cea a relatiei dintre Jin-suk si parintii lui divortati, mama lui (in cautarea unei noi iubiri) evitandu-l, la telefon, iar tatal sau tratandu-l cu raceala aparenta deoarece mereu a pus in prim plan propria-i fericire. Cele doua cazuri sunt definitia iubirii parintesti intr-o lume egoista si indiferenta, insa intotdeauna inocenta copiilor va da iubirii o speranta. Cuplul vanzatorului ambulant si a proaspetei sotii e simbolul iubirii ce are de infruntat greutatile financiare, lipsa banilor, ce uneori poate constitui o piedica in calea implinirii. El vinde orice apuca pentru a aduce un ban in casa, ea vinde rulouri cu orez in strada pentru acelasi scop. Ea este optimista din fire, el este un om ingandurat si ingrijorat pentru ziua de maine, iar in momentul in care trebuie sa vina pe lume un membru nou in familie, iubirea lor e pusa la grea incercare de constrangerile financiare. In sfarsit, ultimul cuplu e cel al persoanelor de varsta a treia. Amandoi sunt incapatanati, chiar irascibili, in special el, insa amandoi simt nevoia de a-si alunga singuratatea resimtind si retraind fiorii iubirii de altadata. Ei sunt poate cel mai frumos cuplu din film, care incearca sa transmita ideea ca iubirea poate renaste indiferent de varsta, dar si ca omul nu poate trai fara iubire, in singuratate.

Un film superb, care ne invata ca iubirea nu tine cont de dimensiunea temporala a acestei lumi, de varsta, de greutatile vietii, cu un fir epic narat intr-o maniera inedita si placuta ce tese intr-un tot unitar 5 povesti distincte si banale din viata de zi cu zi (plus inca cateva colaterale). Interpretarea fiecarui personaj, de la actorii copii la actorii veterani, e sublima. Figuri cunoscute ale filmului coreean au ales sa participe la acest proiect inedit, oferindu-ne o adevarata delectare prin interpretarea lor, depasind cu mult granitele propriilor roluri in acest film. Daca priviti personajele prin prisma felului de a fi al actorilor in viata reala, realizati ca aceste roluri din acest film le vin ca o manusa in viata de zi cu zi. Actorii si personajele interpretate se suprapun atat de bine incat orice deosebire intre rol si realitate se estompeaza, si de aici si chimia ce se leaga intre ele in fata camerelor de luat vederi. E un film care pur si simplu te vrajeste prin simplitatea sa, prin originalitate si prin realizare, o bijuterie a genului romantic/drama asa cum numai realizatorii coreeni stiu sa o faca si, lucrul cel mai important, la incheierea vizionarii, pe langa impresia placuta pe care ti-o va induce, “All for Love” iti va lasa in suflet cel putin 5 lectii de viata impresionante, care te vor pune pe ganduri. Viata nu e intotdeauna acel lucru simplu pe care il credem, ci un monstru complicat pe care iubirea o poate simplifica. Tu esti pregatit sa o primesti in suflet cu bratele larg deschise ?

Multumiri pentru traducere lui Vic – Asia Team Romania.

Prezentare realizata de cris999 – asiacinefil.com

0 Comments

Post your comment

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>