Kelvin Tong este unul din cei mai apreciati regizori din Singapore din zilele noastre. Cu o industrie de film slab dezvoltata in comparatie cu tarile din Extremul Orient, Singapore il are pe Tong, cel care din 2000 pana in prezent a reusit sa obtina 4 premii internationale si 3 nominalizari pentru productiile sale. Fostul critic de film a debutat in 1996, iar la cel de-al doilea sau film (Eating Air) a reusit sa obtina 2 premii. Peste 6 ani a urmat „The Maid”, un thriller cu accente horror care a avut un mare impact, spargand recordul la box-office in Singapore all time pentru un film horror. Considerat primul film horror facut un Singapore, „The Maid” a obtinut Asian Film Award si preniul la Festivalul International de film Fantatsic din Europa. Regizorul insusi a marturisit ca influentele preluate sunt de la Lars von Trier pana la Stephen Chow. Impreuna cu fratele sau, producator, are o companie proprie de productie, Boku Films, lucru care ii permite sa dezvolte propriile sale proiecte de film fara a avea grija unor cheltuieli prea mari.

Cu prilejul comemorarii a 60 de ani de la incheierea celui de-al doilea razboi mondial, Boku Films a lansant, in 2005, filmul „1942”. Este vorba de un thriller cu accente horror plasat intr-o jungla din Malaezia anului 1942. Filmul a fost lansat direct pe dvd, fiind un „low budget” decent, cu cateva solutii cinematografice ingenioase. Scenariul este unul bun, cu un final surprinzator, iar jocul actorilor compenseaza orice lipsa a productiei (eventual la capitolul profunzime, regizorul prezentand exact atat cat serveste scopului sau), limba filmului fiind japoneza, fiind filmat cu actori japonezi. Apelativul de film „horror” nu are justificare, insa e de apreciat efortul realizatorilor de a folosi niste tehnici care sa compenseze un buget scazut si sa creeze atmosfera stranie dorita, indispensabila redarii povestii.

In 1942, undeva adanc in jungla malaeziana, in plin razboi, o divizie japoneza dispare pur si simplu. 5 soldati japonezi se regasesc, incercand sa dea de urmele Armatei Imperiale. Fiecare din ei este un caracter aparte, de la soldatul fruntas umil la ofiterul imperial mofturos, sau subofiterul excesiv de dur calit de experienta frontului chinez si de atrocitatile comise de „mandra” lui armata in China. Incercand sa dea de urma diviziei, cei 5 constata la un moment dat ca se petrec unele evenimente stranii: umbla in cerc, ajungand in acelasi loc de unde au plecat; divizia pare a fi disparut fara urma in inima junglei; si peste toate astea, o fantoma incepe sa-si faca aparitia si sa-i bantuie de fiecare data la lasarea intunericului, scotandu-i din minti si facandu-i sa-si piarda luciditatea. Ce mister ascunde jungla in care s-au ratacit ?

Desi realizat cu mijloace modeste, filmul reuseste sa mentina viu interesul in a-l viziona de la inceput pana la sfarsit… Si ce sfarsit ! Fanii filmelor de razboi nu au motive sa se astepte la nimic de la acest film pentru ca el exploreaza cu totul altceva decat spectacularul. Nu exista efecte speciale, insa scopul este ingenious atins cu bani putini.

Per ansamblu o productie de bine realizata si o mostra ca si in aceasta parte a Asiei se fac filme de calitate cu bani putini.

0 Comments

Post your comment

Solve : *
18 − 1 =


XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Va rugam nu copiati.