Rurouni Kenshin 3 the legend ends posterLansandu-se in cinematografele japoneze la doar o luna distanta de “Rurouni Kenshin – Kyoto’s Inferno”, “Rurouni Kenshin: The Legend Ends” consfinteste finalul unei spectaculoase trilogii incepute in 2012, ce are la baza o celebra manga a carei publicare a inceput in 1994. Asteptarile de la ultima parte au fost mari, iar fanii genului actiune nu vor fi dezamagiti. In schimb, subiectul in sine si rasturnarile de situatii indica clar faptul ca publicul tinta al acestei trilogii e cel pana in 25 de ani, fascinat de efecte speciale si scene de actiune in mre viteza, pentru care firul epic conteaza mai putin. Sub acest aspect, dar ai al unor evidente exagerari, orice persoana adulta nu poate privi acest film decat cu ochii unui adolescent, altfel scenariul ar fi o insulta la inteligenta fiecaruia. Ca si celelalte doua parti, si ultima parte a fost finantata serios de Warner Bros, de unde si stilul mai putin bombastic si mai mult axat pe ideea de spectacol importata din “popcorn-cinema-ul” american in care a fost realizat filmul. Productia a avut impreuna cu partea a doua a trilogiei un buget de 30 milioane dolari, insa castigurile au fost pe masura: partea a 2-a obtinut 50 de milioane de dolari incasari, iar ultima parte 47 de milioane, ceea ce denota interesul publicului japonez pentru aceasta poveste (insa pentru ce nu exista interes in Japonia, tara unde se ecranizeaza cele mai bizare manga sau animatii, unde s-a inventat o holograma ce tine turnee in intreaga tara etc ?) Cum filmarile s-au realizat intre iulie-decembrie 2013, ultimele 2 parti ale trilogiei fiind realizate “la comun”, distributia e in intregime aceeasi ca in partea a doua. Mai trebuie spus ca “Rurouni Kenshin: The Legend Ends” s-a afat timp de 4 saptamani pe prima pozitie in box-office-ul japonez, ultimele 2 parti ale trilogiei aflandu-se in topul 5 al filmelor japoneze ale anului 2014.

Rurouni Kenshi the legend ends secventa 1Aruncand Kyoto in haos, inevitabil prima confruntare dintre maleficul Shishio si Kenshin are loc tocmai pe nava acestuia de razboi. Kaoru e aruncata peste bord, iar Kenshin se arunca dupa ea in mare, incercand sa o salveze. Timp de 3 zile, Kenshin pluteste in deriva pe mare, inainte de a fi aruncat pe tarm. Se pare ca destinele celor doi indragostiti au fost definitiv separate. Kaoru e de negasit, in timp ce Kenshin e gasit de un barbat misterios care il duce in padure, la locuinta sa, tratandu-l. In momentul in care isi revine, Kenshin constata ca salvatorul sau e nimeni altul decat maestrul ce l-a instruit din copilarie si l-a transformat dintr-un biet copil ce nu putea decat sa sape morminte intr-un iscusit luptator cu sabia. Ce il frapeaza, insa, pe maestru, e sabia ciudata a discipolului sau, ce avea lama inversa, dar si cicatrucea de pe fata acestuia, ce-l aseamana cu temutul Battosai Asasinul din Era Edo. Odata adevarul dezvaluit, maestrul Seijuro ramane dezamagit de discipolul sau. Insa Keishin ii cere acestuia sa-l invete tehnica secreta Hitem Mitsurugi, pentru a-l putea invinge pe Shishio. Odata depasita problema sufleteasca, Kenshin deprinde acest stil secret de lupta, care ii va fi de folos mai tarziu. Intre timp, Shishio ajunge cu nava sa militara in apropierea Tokyo-ului, amenintand ca-l va transforma in praf si pulbere cu tunurile de pe nava. Afland ca Kenshin nu a murit, pune la cale un plan diabolic: ii cere noului ministru de interne, Ito Hirobumi, sa-l captureze pe Kenshin si sa-l execute pentru crimele comise in perioada Sogunatului. In caz contrar, guvernul Meiji va fi rasturnat.

Un final de trilogie captivant, al carui deznodamant ramane sa il descopere fiecare la finalul celor peste 2 ore ale productiei, dupa o multime de rasturnari de situatii.

Traducerea a fost efectuata in premiera in Romania de gligac2002 (Asia Team) pentru asiacinefil.

Prezentare realizata de cris999 – asiacinefil

0 Comments

Post your comment

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>