poster kaiji 2“Kaiji 2” reia firul povestii electrizante din “Kaiji”, beneficiind atat de o audienta peste asteptari in salile de cinematograf din Japonia (asteptarile erau mari pentru fanii manga, iar acestea au fost depasite de sequel-ul live-action realizat in 2011 in traditia unor filme similare precum Death Note sau Liar Game) cat si de aprecierile fanilor jocurilor mintii si a dramelor umane exagerate, in special ca sequel-ul e realizat in acelasi stil care te tine cu sufletul la gura peste 2 ore. Filmul e regizat de acelasi Toya Sato, ce a regizat si Gambling Apocalypse Kaiji in 2009, iar scenariul e scris de acelasi Nobuyuki Fukumoto alaturi de inca doi scenaristi, inspirati din manga Kaiji a lui Tobaku Mokushi Roku. Manga a avut parte de 3 sequel-uri si de o lunga serie anime de televiziune, cei trei scenaristi profitand la maxim de extragerea la discretie a tot ce isi doreau din manga, punand in scena situatii si mai tensionate, ce escaladeaza nivelul de tensiune al filmului. “Kaiji 2” a fost un mare success de box-office in Japonia, iar orientarea si succesul genului jocurilor de supravietuire in Hong Kong sau Coreea au adus importante incasari de peste hotare. Pe langa starul Tatsuya Fujiwara, ce-l interpreteaza din nou pe Kaiji, o intalnim in distributie pe Yuriko Yushioka (din Gantz) si pe Teruyuki Kagawa, ce revine in Kaiji dupa aparitia in filmul original din 2009. Surpriza din distributie o reprezinta Yusuke Iseya, premiat pentru cea mai buna interpretare intr-un rol secundar la Blue Ribbon Awards 2011.

Kaiji 2 secventa 1Intr-o realitate oarecum distorsionata, in care lupta pentru supravietuire in societatea actuala e dusa la extrem, exista Teiai Group – un concern care exploateaza lacomia umana intr-un sistem vast de cazinouri. In acestea-i ademenesc pe tinerii dornici de castiguri imense, doar pentru a-i indatora peste masura, ca apoi sa-i foloseasca drept sclavi la munca din subteran. Ito Kaiji a trecut deja printr-o experienta cu Teiai Group. Si-a jucat viata si a pierdut, dupa care a ajuns in subteran. De acolo a scapat trecand peste „puntea vitejilor” – o incercare extrema de care doar el a reusit sa treaca. Dar la niciun an distanta, il regasim din nou indatorat si readus la conditia de sclav. Sa-si plateasca datoria din castigurile realizate aici e practic imposibil. Dar Kaiji se foloseste de „armele” supraveghetorilor si castiga la zaruri o suma imensa, asa ca are la dispozitie doua saptamani de libertate si un milion de yeni. Scopul lui declarat e sa transforme acel milion in doua sute de milioane, bani cu care sa rascumpere libertatea sa si a colegilor de echipa. Dar unde ar putea sa realizeze un asemenea obiectiv, daca nu intr-un cazinou? Deci ajunge din nou pe teritoriul Teiai Group, intr-un loc botezat sugestiv „La Mare au Diable” unde decide sa-si joace banii la o supermasina de Pachinko, denumita „Mlastina” al carei jackpot e de peste un miliard de yeni. Dar lucrurile nu sunt atat de simple. Pentru a invinge sistemul are nevoie de o strategie si de aliati. Asa ca face echipa cu Kotaro Sakazaki – un jucator mai varstnic, cu Yukio Tonegawa – un fost angajat al Teiai Group care si-a pierdut pozitia din partea superioara a structurii de putere datorita lui Kaiji, si cu Yumi Ishida – o tanara al carei tata a fost in subteran impreuna cu Kaiji si care a murit in incercarea de a trece „puntea vitejilor”. Cat despre strategie si felul in care o pun in practica… e o poveste demna de urmarit.

Kaiji 2 secventa 2Fiind vorba de un sequel, „Kaiji 2” urmeaza reteta castigatoare a primei parti. Personajul principal evolueaza dupa acelasi tipar, iar personajele secundare chiar daca unele-si schimba rolurile, pastreaza aceeasi linie. Totusi, fata de prima parte, avem o actiune mai putin dramatica, accentul cazand pe jocurile psihologice folosite pentru castigarea mizelor urmarite. Lipsa scenelor „tari” caracteristice filmelor de actiune e compensata de mai buna conturare a personajelor. Interpretarea actorilor e deosebita, reusind sa transmita cele mai variate emotii, atat prin prestatiile individuale cat si prin modul in care rezoneaza intre ei. Fiind produs dupa o manga, filmul pastreaza aura fantastica a povestii. Lumea in care se desfasoara actiunea e o reflexie a lumii contemporane, doar ca in aceasta anumite aspecte subtile dar definitorii ale realitatii sunt exacerbate, eliminandu-se astfel notiunea de echilibru si accentuand conflictul dintre bine si rau. Intreaga poveste e alcatuita din piese extrase din realitatea actuala, dar felul in care sunt asamblate aceste piese dau nota de fantastic. Totul pleaca de la lupta pentru supravietuire. Chiar discursul de la inceput vorbeste despre asta, si privitorul poate fi usor pacalit ca ar fi vorba de un film realist: „Trebuie sa te zbati ca sa supravietuiesti. Doboara-i pe ceilalti ca sa-ti asiguri locul. De la examene, la inhatarea unei slujbe, apoi la fuga dupa promovari. Nu exista exceptii.” E atat de real, nimic fantastic! Kaiji 2 secventa 3Daca i-ai dobori pe ceilalti nu inseamna sa-i arunci efectiv de pe o punte agatata de varfurile a doi zgarie-nori. Apoi avem o mare corporatie, ca multe altele, care exista cu scopul precis de a produce profit. Acea corporatie are o strucutra de putere, iar in varful acestei structuri sta o persoana a carei influenta e nelimitata. Corporatia isi realizeaza obiectivele exploatand masele de consumatori. Doar ca in film corporatia despuiata de orice urma de moralitate duce exploatarea pana la sclavie, iar persoana din varful ierarhiei se autodefineste ca rege si telul sau e sa-si construiasca propriul regat. Si mai exista masele de oameni, in film masele de actuali sau potentiali sclavi. Dintre acestia, ocazional se ramarca cate un individ, cum e cazul lui Kaiji, care insista sa provoace si sa se opuna sistemului. El e cel care tine in viata speranta. E dovada ca toate acele valori care definesc umanitatea n-au Kaiji 2 secventa 5disparut cu desavarsire. In el exista altruism, empatie, incredere, genialitate, putinta de a se bucura de lucrurile marunte oferite de viata, si e cel care reuseste sa depaseasca obstacolele prin determinarea proprie si capaciatea de a-i scoate din apatie pe ceilalti.

Pentru amatorii genului, filmul este o delectare. Suspansul creste treptat, rasturnarile de situatie dau periodic nota de imprevizibil care tine interesul treaz. Momentele amuzante se intrepatrund cu cele dramatice, iar actiunea se pastreaza la granita dintre real si imaginar, luandu-si substanta din acel filon moralizator care exista de la inceput pana la final.

Multumiri pentru traducerea in premiera in Romania lui lasedan – Asia Team Romania.

Prezentare realizata de corina1002001 – asiacinefil.com

0 Comments

Post your comment

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>