Dupa The Thieves si Masquerade, filmele ce au ocupat primele 2 locuri la box-office in 2012 in Coreea de Sud, a sosit timpul sa descoperim si farmecul filmului ce a ocupat a treia pozitie in topul coreean din 2012, “Werewolf Boy”. Cu o tematica inspirata din filmele americane cu varcolaci si cu un titlu destul de pompos raportat la genul abordat de film (o drama romantica cu accente de fantezie supranaturala), “Werewolf Boy” ne ofera o poveste care fascineaza si ramane adanc in suflet, marcandu-te. Reteta inedita si curiozitatea a atras peste 6,6 milioane spectatori in salile de cinematograf din Coreea, situandu-l intr-un clasament all-time al filmelor coreene dupa numarul de spectatori pe pozitia a 18-a, depasind “The Man from Nowhere” sau “200 pounds Beauty”. Anul trecut, filmul a obtinut 45,3 milioane dolari incasari, a dominat box-office-ul timp de 3 saptamani (2 consecutive, urmata de Saga Amurg ce l-a detronat, urmand a reveni peste o saptamana din nou pe locul 1, o performanta greu de atins de prea multe filme) si a devenit cea mai de success melodrama din toate timpurile din Coreea. Desi suna destul de bizar, “Werewolf Boy” are accente melodramatice, insa filmul in sine nu e o melodrama, astfel ca aceasta apreciere poate fi una subiectiva; film coreean mai melodramatic decat un “More Than Blue” probabil nu se va mai realiza vreodata, insa incasarile uriase obtinute de “Werewolf Boy” si acest context (accente melodramatice) pot crea conditii pentru a vorbi in acesti termini despre el. Odata cu premiera filmului s-a lansat si cartea cu acelasi nume, care probabil dupa succesul inregistrat de film a avut parte de vanzari mari (cine nu si-ar dori sa aiba acasa o bucatica din aceasta lume din “Werewolf Boy” ?) In rolurile principale apar doi actori din tanara generatie, pentru care cu siguranta rolul din acest film va insemna o trambulina spre celebritate. Daca pe Song Joong-ki am avut ocazia sa-l vedem in rolul regelui Lee Do din anii tineretii in “Deep Rooted Tree” si in recentul serial “The Innocent Man”, pe Park Bo-young, partenera lui am vazut-o recent in horror-ul “Don’t Click”, insa actrita a devenit cunoscuta dupa ce a castigat 6 premii pentru interpretarea din “Speed Scandal”.Scenariul si regia sunt semnate de Jo Sung-hee, aflat la al treilea film (anterioarele doua sunt complet anonime), castigand un premiu pentru regia filmului in acest an.

Kim Sun-yi este o doamna in etate, coreeana, ce traieste cu familia sa in Statele Unite. Nepoata ei a ramas in Coreea, de unde o mai cauta din cand in cand la telefon, insa diferenta de fus orar mereu e o piedica in pastrarea legaturii stranse. Intr-una din zile, Sun-yi primeste un telefon din Coreea si afla ca trebuie sa mearga de urgenta in peninsula. Aici se intalneste cu nepoata ei, Eun-joo, si impreuna pleaca intr-un sat uitat de lume. Aici, Sun-yi regaseste casa in care a locuit pentru o vreme in perioada adolescentei, iar amintirile o coplesesc. Si astfel, ne intoarcem in timp cu 47 de ani in urma, undeva la sfarsitul anilor ’60. Familia lui Sun-yi se muta in satucul ce avea doar doua familii, dupa ce tatal fetei murise. Partenerul lui de afaceri i-a cumparat prin intermediul arogantului sau fiu, Ji-tae, locuinta incapatoare din acest sat familiei fostului lui partener, iar aceasta tocmai se muta in ea. Familia nu e prea numeroasa, insa lipseste barbatul din casa, mama Yoo Ok-hee trebuind sa se ingrijeasca de fiica mai mare, Sun-yi, care din cauza unei boli de plamani nu mergea la scoala, dar care se zbatea sa invete pe cont propriu pentru a obtine o diploma de absolvire a liceului. Sun-yi avea in grija o sora mai mica, Sun-ja. Intr-o noapte, Sun-yi iese afara din casa la o plimbare si da peste o creatura ciudata care o ataca. A doua zi ajunge la concluzia ca poate a fost un lup, dar spre marea ei surpriza gaseste in curtea casei, ascuns intr-un loc ferit, un copil ciudat, ce nu scotea o vorba, flamand si murder. Imediat mama fetei anunta autoritatile, dar acestea dau din umeri si incearca sa paseze responsabilitatea de la una la cealalta, iar in cele din urma d-na Yoo decide s ail primeasca pe tanar in familie, fie si doar temporar. Primeste numele de Chul-soo – cel al baiatului mereu dorit de raposatul sot, dar niciodata nascut -, insa obiceiurile lui sunt salbatice si uneori de-a dreptul amuzante. Daca initial Sun-yi, ce nu avea nici un prieten, l-a privit cu reticent ape noul membru al familiei, treptat se obisnuieste cu acesta si, citind un manual de dresaj al cainilor, se decide sa aplice cunostintele dobandite in scopul educarii lui Chul-soo. Si astfel ia nastere o prietenie intre cei doi. In scurt timp, insa, lucrui neobisnuite ies la iveala, tradand adevarata fire a lui Chul-soo, iar rautatea oamenilor va agrava lucrurile.

“A Werewolf Boy” porneste de la o idee tipic americana, insistand pe unul din simbolurile atipice lumii orientului indepartat – varcolacul. Se stie ca tema fantomelor e preferata genului horror sau a filmelor ce include elemente de supranatural in intreaga Asie, vampirii si varcolacii fiind simboluri importate de peste ocean. Totusi, productia desi se inscrie intr-un curent al filmelor si serialelor de gen aparute in Statele Unite (a se vedea si serialul Vampire Prosecutor, ajuns la sezonul 2, in Coreea), ramane o productie profund originala prin realizare. Senzatia de la inceput – “inca un film cu varcolaci” si superficialitatea redarii unui subiect expirat deja – e abandonata repede, pe masura ce povstea incepe sa se desfasoare. Personajele incep sa interactioneze, se sudeaza niste legaturi puternice intre ele, iar umorul volunatr sau involuntar te introduc lejer in atmosfera, acaparandu-te si facandu-te sa participi la joc. Intr-un film superficial de gen, american, latura sentimentala si a atasamentului personajelor unele de altele e estompata, acolo interesand redarea spectacularului, a laturii inumane a personajului periferizat de toata lumea. Dincolo de aceasta viziune complet diferita de realizare a unui asemenea film, echipa de realizatori ne aduce in prim plan doi actori aproape necunoscuti ce au o interpretare de exceptie. Song Joong-ki, interpretul misteriosului baiat cu puteri supranaturale, are un rol dificil, in special ca pe aproape toata durata filmului nu rosteste nici o replica, intreaga lui interpretare rezumandu-se la mimica, gestica si comportament. Performanta tanarului actor va va face sa va atasati de la inceput de personajul sau, chiar sa-l simpatizati (poate fi simpatizat un… varcolac, fie el si coreean ?). In schimb, personajul Sun-yi e interpretat magistral de Park Bo-young, ce reediteaza prestatia din “Speed Scandal” cu mentiunea ca de aceasta data are un rol mult mai dramatic. Cum cei doi tineri actori s-au potrivit de minune in rolurile lor, nu e de mirare ca filmul a umplut salile de cinematografe, foarte multi adolescenti coreeni transformand “A Werewolf Boy” intr-unul din filmele lor preferate, asa cum pentru adolescentii americani, eroii din celebra seria Saga Amurg au devenit idoli. Coloana sonora are ca piesa de rezistenta una din melodiile pe care le interpreteaza personajul Sun-yi la chitara. In realitate, melodia se numeste “My Prince” si a fost inclusa in ost-ul filmului in interpretarea actritei Park Bo-young, alaturi de alte 26 de melodii sau colaje muzical-instrumentale.Scenariul ne ofera o mare surpriza dar si un final inecat in multe lacrimi. De altfel, datorita cererii populare, a fost realizat un final alternativ, iar filmul a avut astfel o a doua premiera la 2 luni de la prima premiera, de aceasta data fiind inclus si finalul alternativ. Un lucru este sigur: orice s-ar spune, “Werewolf Boy” ramane un film de top coreean al anului 2012, iar locul ocupat in box-office-ul anual (locul 3) e nedrept. Fara teama de a gresi, se poate afirma ca “Werewolf Boy” a fost cel mai bun film coreean al anului 2012, iar argumentul principal s-ar putea rezuma la un fapt extrem de simplu: celelalte doua filme competitoare, “Masquerade” si “The Thieves” au apelat fie la spectaculozitate, fie la actori de top pentru a umple salile de cinematograf. “Werewolf Boy” a reusit performanta ca, avand la dispozitie un buget mult mai mic ca cele doua hituri, fara a avea in distributie nume mari cu renume la nivel international, sa ajunga in top intr-un timp foarte scurt. E un film pur si simplu magic, de care te indragostesti iremediabil si pe care ai dori cu placere sa-l revezi fara a te plictisi.

Traducerea in premiera in Romania a fost efectuata de gligac2002 – Asia Team Romania.

Prezentare realizata de cris999 – asiacinefil.com

0 Comments

Post your comment

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>