Povestea cuceritorului Don Juan e cunoscuta in intreaga lume de cateva secole bune, fiind spusa sub forma unor poeme epice, piese de teatru, opera sau filme, numele de “Don Juan” devenind sinonim cu “seducator libertin”. Desi Don Juan a fost un personaj fictiv, imaginea lui s-a propagat prin intermediul diverselor forme de scrieri, ajungad si subiect de opera. Se spune ca insusi Giacomo Casanova ar fi asistat la reprezentatia operei “Don Giovanni” compusa de Mozart si ar fi fost impresionat de acest personaj de legenda a carui faima a preluat-o si a dus-o mai departe ca un cuceritor innascut. Cea de-a saptea arta isi are si ea “Don Juan”-ii ei, cei mai celebri fiind actorii de la Hollywood George Clooney sau Brad Pitt. De fapt, fiecare perioada si fiecare cinematografie isi are cuceritorii ei, care pentru generatii intregi au ramas in amintire ca veritabili “Don Juani”. Alain Delon, Marlon Brando, Elvis Presley etc.Daca e sa ne referim la cinematografia coreeana, Hallyu a ridicat la rangul de vedete asiatice, iar mai apoi mondiale o multime de artisti, care au investit mai apoi sume mari intr-o imagine care sa-i recomande si sa le duca faima mai departe. Unul din actorii coreeni care nu a avut nevoie de o imagine cosmetizata sau construita din carton a fost Lee Byung-hoon, care dintr-un necunoscut a devenit, in ultimul deceniu, prin rolurile sale si prin talentul sau nativ, o vedeta de prim rang a filmului coreean. A jucat diverse roluri in filme si seriale, majoritatea cu un mare succes la public, de la gangster justitiar la razbunator, si de la profesor atragator la agent al serviciilor secrete. Insa in 2004 a jucat un rol unic in cariera sa, cel al unui “Don Juan” modern misterior care seduce 3 surori intr-o comedie romantica senzuala, “Everybody Has Secrets” (cunoscut si ca “Everybody has a Little Secret”). Cu un buget de 4,4 milioane de dolari, filmul a avut incasari uriase in Coreea (peste 1,1 milioane bilete vandute la nivelul anului 2004 !), iar in Japonia a reusit sa obtina incasari de peste 4,8 milioane dolari, fiind unul din filmele coreene cu cele mai mari incasari obtinute in Japonia din toate timpurile. Azi, exista filme japoneze care in Japonia nu reusesc sa obtina nici macar 2 milioane de dolari incasari la box-office. Tema cuceritorului si apetitul pentru acest subiect fusese deschis cu un an in urma de productia de epoca “Untold Scandal”, ce a avut un success neasteptat, iar folosirea retetei seductiei si distribuirea in film a doua staruri precum Lee Byung-hoon si Choi Ji-woo (regina melodramelor, aflata in 2004 la un varf al carierei sale) a atras publicul in cinematografe. Mai trebuie spus ca filmul a fost lansat in Coreea cu interdictie de vizionare pentru publicul sub 18 ani. “Everybody Has secrets” a avut 4 nominalizari la 3 festivaluri coreene de film (Grand Bell Awards, Korean Film Awards si Blue Dragon Film Awards), 2 din ele pentru interpretarea actritei Kim Hyo-jin (recent vazuta in “Taste of Money”, aflata la al doilea rol intr-un film pe atunci. “Everybody Has Secrets” este un remake al unui film irlandez mai putin cunoscut intitulat “About Adam” (2000).

Filmul prezinta intalnirea si impactul pe care Su-hyeon, un barbat frumos si irezistibil, il are asupra celor 3 surori crescute de o mama vaduva, jocul seductiei si modul in care acesta reuseste sa-si atinga scopul. Mi-young, fiica rebela, frumoasa si sexi, cantareata intr-un bar, traieste dupa principii libere despre viata si sex, sfarma inimile barbatilor dupa principiul ,”targuiala nu este dragoste, dar dragostea e ca o targuiala”, si isi allege dintre ascultatorii ei un barbat promitator – Choi Su-hyeon. Acesta este repede prezentat familei si astfel influenta lui asupra membrilor familiei incepe… O cunoaste pe sora cea mica, Sun-young, de 27 ani, frumoasa, culta, care isi petrece viata studiind, citind, pregatindu-si lucrarea de dizertatie si care spre deosebire de sora sa, asteapta dragostea ca pe un fior care sa-i faca celulele nervoase sa se trezeasca la viata. Iubitoare de poezie, naiva si sincera pana acolo incat nimeni din cei care o cunosc nu o cred capabila de minciuna sau gelozie, sufera, dupa discutiile filozofice cu viitorul cumnat, o transformare extrema, incat pana si subiectul tezei de dizertatie se schimba de la „carecteristicile poeziei in diferite perioade” la „literatura de bordel”. Sora cea mare, Jin-young, casatorita cu un medic ginecolog, are o fetita si o stare materiala buna, deci mai multe de aparat, traieste cu sotul sau dupa principiul ”nu fac sex cu sotia”, iar dupa remarcile si privirile viitorului cumnat, redescopera ca este frumoasa si atragatoare, si astfel imaginatia si comportamentul ei o iau razna… Nimic nu este precupetit pentru a le face pe fete sa cedeze, de la baia in cada plina de flori, la discutii filozofice despre poezie, vizite la biblioteca sau serviciul de baby sitter – nimic nu este prea mult sau prea greu de frumosul Su-hyeon, iar victoria lui este deplina.

Filmul are o nota aparte in spectrul filmelor coreene si E mult mai in indraznet in abordarea vietii.reale. Daca am fost obisnuiti cu filmele coreene in care tinutul de mana, o atingere pe obraz sau eventual un sarut era maximul ce se putea vedea, in acest film avem parte de mult mai mult…! Actiunea lui ne poarta printr-o adevarata lectie de NLP . Daca lasam mintea sa o ia razna, devenim vulnerabili, putem fi manipulati si sa ajungem intr-un mare dezechilibru. Tehnicile mentale lucreaza rapid si eficient atat pentru a vindeca, pentru a ne recapata controlul, dar si pentru a fi folosite de altii pentru a manipula, a se juca cu mintea noastra. Urmarind filmul putem recunoaste cel putin trei principii ale tehnicii mentale folosite de acest Don Juan modern pentru ademenirea si cucerirea femeii dorite: fii un stapan iubitor pentru minte, nu face din satisfacerea mintii o prioritate si accepta confuzia. Folosindu-se de stiinta cunoasterii femeii, aplicand tehnici mentale alaturi de fraze si gesturi care din experienta stia ca nu dau gres, tanarul, frumosul si bogatul Choi Su-hyeon (interpretat de indragitul actor Lee Byung Hoon ) intervine in viata unei familii obisnuite si rastoarna intreaga lor lume, principii si valori, scotand la iveala cele mai ascunse ganduri, aspiratii si trairi.

Urmarind filmul treci printr-o multitudine de sentimente fata de personaje, ai tendinta de a judea , de a pune etichete. Poate fi un defect dorinta de a cauta mereu explicatii, dar sigur este o mare slabiciune sa cauti explicatii convenabile, explicatii care sa se potriveasca cu viziunea si cu lumea ta, asadar, chiar daca ai vrea sa-l consideri un gigolo imoral si fara scrupule, un santajist sentimental, filozofia lui Su-hyeon exprimata in finalul filmului si fericirea in care traiesc toti cei care si-au intersectat vietile cu a lui, te face sa-l privesti cu ingaduinta si, de altfel, ar fi greu sa-i rezisti zambetului fermecator . O metamorfoza petrecuta sub ochii nostri, frumoasa si amuzanta, care sigur iu va destinde pe toti cei interesati sa afle micile secrete ascunse ale sarmantului Lee Byung-hoon…

Multumiri pentru traducerea impecabila Claudiei si Adinei – Asia Team Romania.

Prezentare realizata de poet24 – asiacinefil.com

0 Comments

Post your comment

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>