Cinderella Man posterToata lumea cunoaste, inca din copilarie, universalul basm al Cenusaresei, publicat mai intai de Charles Perrault, iar mai apoi de Fratii Grimm. Ce-ar fi insa sa existe si o poveste despre o Cenusareasa… de genul masculin ? Si inca una moderna ! Vi se pare un lucru neobisnuit, intr-o lume dominata de barbati, sa nu existe si astfel de drame personale ? Cel putin titlul serialului coreean din 2009, “Cinderella Man”, poate sugera faptul ca realizatorii coreeni au facut-o si pe asta. In realitate, insa, titlul nu e mai mult decat o metafora fara prea mare legatura cu subiectul cuprins in cele 16 episoade, pus de producatori probabil pentru a creste audienta. Mai degraba povestea se aseamana cu una din celebrele povestiri ale lui Mark Twain, “Print si Cersetor”, decat cu clasicul basm, pentru simplul motiv ca e mult prea realista (ca punere in scena, nu ca scenariu in sine, care ramane pur fantezist si tipic coreean) pentru a fi asimilata scenariului unui basm. Serialul spune povestea a doi frati gemeni despartiti imediat dupa nastere de mana omului (sau mai bine zis de niste ambitii oarbe ale unor persoane), pe care destinul ii aduce impreuna dintr-o intamplare, peste ani de zile, cand acestia au ajuns deja la maturitate, cei doi schimband rolurile intre ei tot datorita sortii. Ca in “Print si Cersetor”, fiecare ajunge sa cunoasca modul de viata al celuilalt, visele si aspiratiile neimplinite, intrigile si jocurile de putere din jurul managementului unei companii din lumea modei, toptul pe fondul relationarii cu terte personaje interesate mai mult sau mai putini de ochiul dracului ce controleaza lumea zilelor noastre. Versiunea masculina moderna a Cenusaresei, “Cinderella Man”, a avut un rating mediu de 8,2 % si marcheaza colaborarea a doi regizori, unul mai putin experimentat, Yu Jeong-joon, ce a regizat doar un serial modest de 14 episoade, “Rebirth – Next”, in 2005, si altul mult mai cunoscut, Kim Sang-hyub, care dupa “Cinderella Man” a cunoscut succesul cu “Domng Yi” si, in acest an, cu “7t th Grade Civil Servant”. Si cum se putea altfel pentru o Cenusareasa masculina ca scenariul sa nu fie scris de o femeie, cata vreme basmul clasic despre Cenusareasa feminina a fost scris de un barbat ? Jo Yoon-yeong e scenarista acestui serial, nimeni alta decat cea care a impresionat cu scenariul lui “Save the Last Dance for Me”.

Cinderella Man secventa 1Oh Dae-san e un tanar extrovertit obisnuit, ce-si castiga existenta copiind modele originale de haine de firma abia aparute pe piata, pe care le vinde ca fiind originale prin divere piete accesibile cumparatorilor de rand. Desi ocupatia lui, practic, este pacalirea oamenilor si se afla undeva la limita legii, isi practica “meseria” cu hotarare si convingator, avand o multime de clienti, atat personae fizice cat si diverse firme de prin piete. Tot intr-o piata o cunoaste pe fiica proprietarului unui magazin de haine, “Easten”, Seo Yoo-jin, pe care incepe sa o placa. Fata insa ii refuza de fiecare data ajutorul, chiar daca intentiile lui Oh Dae-san sunt din cele mai bune, in special cand fata trece prin situatii dificile. Pe un alt plan il cunoastem pe Lee Joon-hee, fiul proprietarului instarit al unei companii din lumea modei, “Sopia Apparel”. Acesta a studiat la Paris si a avut toate conditiile pentru a primi o educatie aleasa, insa domeniul in care s-a specializat – gastronomia – nu avea nimic de-a face cu managementul companiei. Observand interesul scazut al fiului au pentru preluarea conducerii companiei, presedintele Lee Kang-il lasa compania pe mana lui Lee Jae-min, fratele vitreg din a doua casatorie a presedintelui. Talentat si stapanind toate cunostintele necesare conducerii unei companii, acesta era vazut de a doua sotie a presedintelui ca unicul mostenitor al imperiului creat de acesta. In schimb, mama presedintelui, septuagenara Kang Joo-ok, neprivind-o cu ochi buni pe nora sa, isi Cinderella Man secventa 1 asiacinefildoreste nespus ca “Sopia” sa ramana o mostenire in familie rudei directe de sange, adica nepotului ei aflat la Paris, Lee Joon-hee. In momentul in care presedintele Lee Kang-il decedeaza, testamentul acestuia adduce furtuna in sanul familiei Lee. “Sopia” e lasata mostenire celor doi frati vitregi, iar lupta pentru conrolarea companiei incepe, manevrata fiind din umbra de a doua sotie a presedintelui si de bunica Kang Joo-ok. Intalnirea intamplatoare a lui Lee Joon-hee cu Oh Dae-san, intr-o bataie intr-un club va deschide noi perspective acestei povesti. Fara a realiza ca de fapt sunt frati gemeni, un secret bine tainuit de bunica Kang Joo-ok, Oh Dae-san e rugat, datorita asemanarii, sa joace rolul lui Lee Joon-hee timp de o luna, acesta trebuind sa-si rezolve niste probleme personale de sanatate. In tot acest interval, intreprinzatorul Dae-san va avea de infruntat competitia pentru controlarea companiei cu fratele vitreg Lee Jae-min.

Cinderella Man secventa 2“Cinderella Man”, noua propunere asiacinefil pentru indragostitii de seriale coreene, reprezinta un veritabil regal sub aspectul interpretarii, pe care ni-l ofera indragitul Kwon Sang-woo. Cunoscut drept “Printul Lacrimilor” datorita rolurilor emotionante din seriale precum “Stairway to Heaven” sau “Sad Sonata”, traduse in premiera in Romania de asiacinefil . Kwon Sang-woo ne impresioneaza de aceasta data cu un rol dublu fenomenal. Avem ocazia sa il vedem atat in ipostaza unui om simplu, ce traieste in lumea de jos, ce recurge nu neaparat la metode ortodoxe pentru a-si castiga existenta, si caruia i se ofera sansa de a-si implini visele de o viata in momentul in care fiul unui milionar ii ofera un schimb temporar de identitate. Pe de alta parte, il vedem interpretand rolul fiului milionarului, prea putin interesat de afaceri, poate putin timid, oricum mult mai asezat si mai calculat, arogant si noncomformist decat cel care ii intra in rol pentru un timp. Farmeciul interpretarii lui Kwon Sang-woo a acestui dificil rol dublu sta in faptul ca nici o clipa, si atunci cand cei doi stau fata in fata sau poarta aceleasi haine, iti dai seama care din ei e personajul Oh Dae-san si care e personajul Lee Joon-hee. Cinderella Man secventa 3Mimica si interpretarea lui Sang-woo fac diferenta, confirmandu-i clasa, rolul din “Cinderella Man” fiind unul din cele mai exprsive din intreaga lui cariera. Rolul principal feminin e interpretat de Yoona, membra a grupului pop “Girl’s Generation”, lucru care probabil i-a adus un premiu de popularitate pentru acest rol in 2010 la Baeksang Arts Awards. Trei ani mai tarziu, Yoona aparea in “Love Rain”, alaturi de un alt actor foarte popular, Jang Geun-suk. Song Chang-ui (a carui asemanare fizica cu Ji Jin-hee e extreme de mare) interpreteaza rolul fratelui vitreg Lee Jae-min, personajul ce incearca sa incline balanta de partea celor pe care noi ii vom percepe ca fiind eroii negativi ai serialului. Mult timp interpretand roluri mici sau avand aparitii cameleonice in seriale de succes, cu rolul din “Cinderella Man” acesta cunoaste celebritatea, dobandind mai multe roluri principale in seriale precum Syndrome, Life ios Beautiful si, mai recent, The Great Seer (unde apare chiar alaturi de Ji Jin-hee cu care seamana atat de mult. Nu putem trece cu vederea nici aparitia in serial a actritei Han Eun-jung (o cunostinta mai veche din “Full House”) si nici a actritei veteran Jung Hye-sun (in rolul clasic pentru ea de bunica, pe care am putut-o vedea recent la 80 de ani in serialul “Feast of Gods” in acelasi rol de sefa autoritara).

Cinderella Man secventa 5Desi povestea este destul de previzibila (e deja un cliseu in k-drame schimbarea copiilor la nastere si urmarirea destinului lor pana la maturitate, cand acesta ii aduce din nou pe acelasi drum), exista suficiente rasturnari de situatie si momente memorabile realizate de Kwon Sang-woo care sa te tina lipit de acest minunat serial, fata a te bate gandul s ail abandonezi o clipa. Rar poti vedea un actor schimband personalitatile de “n” ori pe durata a 60 de minute, profunzimea interpretarii eclipsand celelalte personaje. Vor fi si lacrimi, doar nu va asteptati ca Printul Lacrimilor sa zambeasca tot timpul, dar ele sunt atat de credibile incat actorul reuseste sa transmita spectatorului suferinta personajului. Yoona e si ea stralucitoare, interpretand un personaj initial arogant si mandru, ce nu accepta caile ocolite in viata, cid oar drumul cel drept, chiar daca ea insasi ajunge sa fie cu un picior in groapa si inglodata in datorii. Insa aceasta imagine se schimnba pe parcursul serialului. O vedem joviala cand e cazul, oferind consistenta personajului ei, astfel ca prima impresie lasata de primele episoade cu siguranta se va schimba pe parcurs. In privinta coloanei sonore a serialului, cu exceptia unui fragment muzical destinat scenelor triste din serial, toate melodiile apartin genului pop, potrivindu-se perfect unui serial modern din Coreea anului 2009. Si e vorba in principal de melodii devenite ulterior hituri, interopretate de Shin Seung Hoon, Davichi, Girl’s Generation sau T-ARA.

Serialul a fost tradus in premiera in Romania de DDI94 si Alinabv pentru asiacinefil (Asia Team). Timingul a fost refacut manual la fiecare episod, subtitrarea in engleza prezentand grave carente sub acest aspect, rezultand o subtitrare in limba romana care face “Cinderella Man” placut de urmarit, atentia nefiind distrasa de la imagine de un text imperfect.

Prezentare realizata de cris999 – asiacinefil

1 Comments

Post your comment

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>