Anul 2007 va ramane pentru iubitorii valului sud-coreean (Hallyu) perioada cea mai draga, o adevarata borna de referinta pentru productiile sud-coreene, pentru asa numitele k-drama. E imposibil ca un serial nou, care are intre 16 si 20 de episoade, cu o actiune care se petrece in zilele noastre si e comedie romantica, sa nu fie comparat cu celebrul Coffee Prince. Sa nu uitam si de celelalte genuri, cum ar fi cele istorice (Yi San) sau cele de actiune (Time Between Dog and Wolf).
De data asta, avem in fata o bijuterie mica si rara, o tentativa de a sparge cateva tipare care sunt (au fost) foarte bine incetatenite in memoria colectiva. De fapt, acest serial in doua episoade, care a aparut ca o adiere placuta de vant la inceput de toamna calendaristica, a devenit un hai-ku TV extrem de indragit, asta chiar daca din punct de vedere al ratingului (6.8%) am putea discuta despre un proiect esuat. Acest aspect are valoare aproape extrinseca, mai ales daca vom mentiona ca ziua si ora de difuzare a reprezentat aproape o bariera de netrecut…

Hyang Dan va prefigura apetitul tot mai mare al producatorilor peninsulari referitor la delicatul subiect al nedreptatilor sociale. La inceput, a fost arogantul Hong Gil Dong (Kang Ji Hwan), l-a urmat fara rusine neispravitul Iljimae (Lee Jun Ki) si apoi mult prea delicatul The Return of Iljimae (Jung Il Woo). Povestea unui barbat care simte durerea semenilor sai, a supravetuit timpului doar datorita oamenilor simpli, care l-au inconjurat pe legendarul haiduc cu multa dragoste si i-au atribuit cu sau fara voia lui anumite insusiri suplimentare. In mod curios, aceste calitati s-au pastrat in forme diferite, in functie de stilul abordat. Singurul punct comun al eroului celor multi din aceste reprezentari este frumusetea fizica care indica in mod fatis frumusetea interioara, cea mai importanta resursa umana. In acest mod am aflat ca exista o legatura directa intre exterior si interior sau intre ying si yang. Ideea de baza a serialului si a acestei lupte e ca barbatul nu reprezinta nimic fara femeie si viceversa. Singura ratiune a existentei unui barbat in lumea asta e femeia. Singura implinire a unei femei in lumea asta e barbatul.

Povestea tinerei Hyang Dan a impus o prospetime asteptata acestui gen cinematografic. Desi, aceasta drama are doar doua episoade, privitorii si iubitorii productiilor sud-coreene nu vor fi dezamagiti absolut deloc. Exista actiune, exista personaje bine conturate, exista decoruri si nu in ultimul rand exista o morala, ingredientul nelipsit al povestilor frumoase.

Prezentarea: ionicar – asiacinefil.com