I Do I Do posterOamenii folosesc o mare varietate de simboluri pentru a comunica intre ei, pentru a se identifica ei insisi si lumea din jurul lor. Limbajul trupului, gesturile, simbolurile religioase, culorile, simbolurile naturale, toate functioneaza aproape la nivel subliminal, mai profund si mai direct decat un cuvant scris sau rostit. Un astfel de simbol este, ca vrem sau nu sa recunoastem, si pantoful, ce are o semnificatie aparte. In Coreea de Sud, pantofii sunt un simbol al statutului social. Ei simbolizeaza atat puterea si autoritatea, cat si obedienta si simplitatea. Spre exemplu, in trecut, sclavii nu purtau pantofi si ii asociau cu bunastarea, libertatea, confortul, dar si cu vanitatea si aroganta. In timp, pantofii au capatat diverse conotatii; acestia ne incalzesc picioarele, deci pot simboliza protectia sau un mediu in care te poti simti protejat. Pantofii vechi, uzati, sunt un simbol al greutatilor, al vietii grele, in timp ce pantofii cu toc inalt au, se spune, conotatii erotice (asa-numitele “femei fatale” nu vor fi vazute niciodata umbland in pantofi sport…) Un lucru este cert: pantofii fac parte din viata omului, dandu-i culoare. Multe tinere sud-coreene considera pantofii cu tocuri inalte (poate si datorita staturii lor scunde) un accesoriu obligatoriu, I Do secventa 1la care tin foarte mult, ca si cum ar fi un element al propriei identitati. In plus, ce femeie nu viseaza la o colectie de pantofi din care sa poata alege pentru folosinta o pereche pe cat posibil in fiecare zi ? Pentru persoanele obsedate de acest subiect, probabil vizionarea serialului “I Do, I Do” nu este o recomandare potrivita, pentru ca in mod sigur ceea ce vor vedea in materie de pantofi le va starni nu doar imaginatia ci si dorinta de a poseda. Dincolo de zecile de modele de pantofi ce constituie decorul acestui inedit serial coreean, “I Do, I Do” nu e o poveste exclusiv despre pantofi. Scenariul abordeaza doua teme mai putin intalnite in k-drame, anume cea a femeii nemaritate trecute de 30 de ani ce se confrunta cu o sarcina accidentala, si tema femeilor de succes ce aleg barbati pe care multe le-ar considera sub nivelul lor. Si cum Coreea e, dupa cum se stie, tara intalnirilor si mai ales a casatoriilor aranjate, aprobarea familiei e un element crucial in destinul viitor al unui cuplu. Statutul si ocupatia sunt un element extrem de important. Iar serialul nu ezita sa puncteze toate aceste aspecte ale vietii aparent banale de zi cu zi ale unei femei coreene cu aspiratii in domeniul designului de pantofi, ca si decizia neobisnuita a unei femei singure de a aduce pe lume un copil fara a fi casatorita. Cel putin societatea coreeana nu accepta o asemenea atitudine, ce o considera umilitoare pentru o femeie, insa nici nu ofera o alternative, avorturile fiind I Do I dO posetr 2interzise prin lege. Serialul nu ezita sa abordeze o asemenea tema speciala, dar si provocarile societatii la adresa unei mame singure ce trebuie sa-si creasca pe cont propriu copilul, in absenta unui tata. In rolul protagonistei o revedem pe actrita Kim Sun Ah, devenita celebra cu rolul din “My Lovely Kim Sam Soon”, insa de aceasta data chiar daca personajul ei trece printr-o serie de intamplari hilare, avem in fata o Kim Sun Ah sobra, mereu incruntata, prea putin zambitoare, indecisa, meditativa, chiar enervanta, pentru ca deseori da impresia ca nu stie ce-si doreste cu adevarat. Lee Jang-woo, pe care l-am vazut deja in “Bel Ami” in rolul rivalului playboyului la sufletul protagonistei, e si in acest serial in competitie cu un doctor ginecolog, interpretat de Park Geon-hyeong, nimeni altul decat personajul negative Do-jin din “Kingdom of the Winds”. In ciuda distributiei bune si a tematicii inedite (peste 500 de perechi de pantofi au aparut pe durata celor 16 episoade in acest serial !), “I Do, I Do” a avut ratinguri sub asteptari, cu o medie de 8,2 procente la nivel national in Coreea, la data difuzarii (mai-iulie 2012).
I Do secventa 3Hwang Ji-an (Kim Sun Ah) este un designer de succes care trebuie sa faca fata diferitelor provocari si obligatii sociale. Iesind in fuga de la un eveniment pentru a merge la o alta inalnire, nu este atenta si in apropierea unei treceri de pietoni este trantita la pamant de un motociclist. Dupa ce se aduna amandoi de pe jos, incepe inevitabila cearta cu invinuiri aruncate de ambele parti. Pentru ca se grabeste foarte tare si nu are timp de explicatii, il roaga pe Park Tae- Kang (Lee Jang-Woo) – cel care o accidentase – sa o duca cu motocicleta spre urmatoarea locatie, care se dovedeste a fi o petrecere de aniversare a parintilor ei, petrecere care intre timp se terminase si parintii plecasera. Urmeaza alte deplasari care acopera mare parte a zilei, Tae-kang asteptand-o nu pentru ca amabilitatea ar fi punctul lui forte, ci pentru ca Ji-an i-a promis ca ii va acoperi costurile cu repararea iubitei lui “Beyonce” – motocicleta. Asteptand-o, Tae-kang asista la diferite intamplari din viata acestei “ahjumma”, cum ii spune el, unele nostime, altele care se lasa cu lacrimi, si trage concluzia ca ahjumma nu are deloc o viata prea vesela. Asa ca spre sfarsitul zilei decid sa-si inece amarul cu ceva bautura, care ii face sa vada altfel lumea, ba chiar isi gasesc si cateva puncte comune, se imbata bine si se trezesc dimineata dezorientati, mahmuri si amnezici, dar amandoi in acelasi pat, la un hotel. Dupa hilarele momente de stanjeneala si panica, se despart, si totul pare ca se termina aici. Gresit. Tot incercand sa uite intamplarea si spunandu-si fiecare ca noaptea petrecuta impreuna nu inseamna nimic, se vor tot ciocni unul de altul cu ocazia diferitelor intamplari, mare parte a timpului aruncandu-si vorbe grele unul altuia, iar in momentul cand ajung sa lucreze impreuna – ea sef, el subaltern -, relatia dintre ei devine din ce in ce mai tensionata. Adevarata problema, si inca una uriasa, se iveste atunci cand Ji-an descopera ca este insarcinata. Socata, refuzand sa accepte realitatea, il invinuieste pe Tae-kang, care nu stie de ce este acuzat, nebanuind inca ce isprava a facut. Si ca dezastrul sa fie complet, parintii lui Ji-an o obliga sa mearga la o intalnire pe nevazute cu fiul prietenilor unor prieteni, la care, ascultatoare, Ji-an merge. Asa il cunoaste pe Jo Eun-sung (Park Gun Hyung) care este… medic ginecolog.
I Do secventa 2In situatia data, Ji-an incearca din rasputeri sa gaseasca raspunsuri la indoielile ce o cuprind. Trecuta bine de treizeci de ani, considera ca nu se va casatori niciodata si nici nu va face copii, asa ca trateaza cu seninatate semnele ceasului biologic, care bate ireversibil. Isi construieste statutul in ani, muncind de foarte tanara pentru visul de a deveni designer de pantofi. Ajunsa la apogeul carierei, vazuta foarte bine la locul de munca, primind chiar propunerea de a prelua presedintia firmei, parcursul profesional aflat pe o linie ascendenta, toate acestea sunt pe cale sa dispara din cauza unei aventuri. Dilema care va trebui rezolvata si care este dilema femeii moderne e daca poti avea si familie si cariera, avand in vedere ca amandoua cer sacrificii enorme. Ji-an se vede scoasa brutal din zona de confort si siguranta in care se situase, trebuind sa faca fata realitatii, intrebarilor si indoielilor intr-o societate in mare parte ultra conservatoire, in care orice abatere de la morala duce la stigmatizare si marginalizare. Nu ia in calcul casatoria care ar salva aparentele pentru ca il considera pe Tae-kang un copil natang, fara scoala si fara calitati. Aflat in primii ani ai tineretii, naiv si copilaros, acesta traieste vanzand pantofii pe care tatal sau ii copiaza dupa originale, iubindu-si cu ardoare motocicleta, intalnindu-se cu cel mai bun prieten, visand la o viata mai buna pentru tatal sau, (un meserias desavarsit dar lipsit de noroc) scoala nefiind in preocuparile sale. Considerat un ratat de Ji-an, pare ca nu are nici un viitor, asa ca nu este tocmai candidatul ideal, asa cum este Jo Eun-sung de exemplu. Medic, aratos, curtenitor joaca pe cartea indiferentului fata de Ji-an, iar cand isi da seama ca o place, vestea sarcinii cade ca un trasnet peste el, dar o primeste demn, barbateste si isi arata disponibilitatea de a o ajuta ca prieten.

Cum vor evolua personajele acestei comedii romantice, cum vor rezolva situatiile neprevazute din vietile lor, ce raspunsuri vor gasi la intrebarile si framantarile care ii macina, toate astea si altele le vom gasi in cele 16 episoade ale serialului, in care o vom reintalni pe Kim Sun Ah la fel de fermecatoare si naturala cum ne-a obisnuit in celelalte roluri in care a jucat, si pe mai tanarul ei partener Lee Jang Woo. Impreuna vor da nastere la multe momente comice, mai ales la inceputul relatiei lor cand erau precum apa si uleiul, dar si la altele induiosatoare, tandre sau tensionate. Iar tabloul de final este insasi chintesenta vietii care merita orice sacrificiu.

Prezentare realizata de Iuliana – asiacinefil

0 Comments

Post your comment

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>