asiacinefil.com
ANALIZE, INTERVIURI

ASIA TEAM ROMANIA

Cele mai noi subtitrari, proiecte

BIOGRAFII

Actori, actrite, regizori

CIVILIZATIE ASIATICA

cultura si civilizatie asiatica

TRAILERE

Cele mai noi trailere

Home » DIVERSE

The Scent (2012) – parfumul succesului unui film în trend-ului anului 2012 în cinematografia coreeanã

Trimis de pe 21 Oct 2012Fara comentarii

Industria coreeana de film s-a bucurat in acest an 2012 de un adevarat “boom”, la mijlocul sau inregistrand peste 41,9 milioane de spectatori in salile de cinematograf, cu 10 milioane mai multi decat in anul precedent. Iar filmele coreene au atras spectatorii mai mult decat productiile hollywoodiene de succes sau alte filme straine, detinand peste 53% din cota de piata a filmelor difuzate in Coreea. Unul din motivele popularitatii bruste a productiilor autohtone e faptul ca acestea sunt destinate cu precadere publicului adult, 13 din filmele coreene au atras peste 1 milion de spectatori fiecare, din care 5 aveau rating R (adica nerecomandat minorilor). Intre acestea se inscriu “Nameless Gangster”, nerecomandat minorilor pentru violenta sa, sau “The Concubine”, “A Muse” sau “The Scent”. Cei ce activeaza in industria coreeana de film au declarat ca acest trend e neobisnuit din moment ce exclude un intreg segment de fani ai filmului care nu au implinit inca 19 ani. Statisticile au aratat insa ca acest trend pune accentul pe atragerea in salile de cinematograf a persoanelor in special ce au impkinit 30 de ani, dupa ce in anii anteriori targetul producatorilor era audienta de pana in 20 de ani. “The Scent”, recenta productie a regizorului Kim Hyung-Jun (care a regizat si thrilerul de succes “No mercy” din 2010) face parte din noul trend ce a cuprins in acest an filmul coreean, fiind o comedie cu accente de thriller si cateva scene nerecomandate minorilor, dar care la Hollywood sunt ceva mai mult decat obisnuite.

Filmul a fost lansat in aprilie 2012 si desi a avut parte de o primire oarecum negativa din partea criticilor de film, in box-office la nivel national a avut succes, realizand vanzari de peste opt milioane de dolari. Produs pe baza scenariului lui Hwang Sung-Goo, ii are in rolurile principale pe Park Hee-soon si Park Si-Yeon . Actorul Park Hee-soon , in varsta de 42 de ani, este cunoscut asiacinefililor din productiile recente in care a jucat: filmele “Gabi” (2012) avand rolul Imparatului Gojong, “The Client” (2011) – in rolul Procurorului Ahn Min-Ho, “The Showdown” (2010) – in rolul lui Heon-Myung. El a jucat in alte cincisprezece filme in ultimii zece ani si are o experienta bogata ca actor de teatru. Actrita Park Si-Yeon la cei 33 de ani ai ei, are in palmares mai putine filme dacat partenerul de platou, pana la “The scent” jucand in “Marine Boy” (2009) si inca cateva file inainte de acesta, dar compenseaza prin prezenta in drame de succes, cele mai recente fiind: “The Inocent Man” (2012), “The Greatest Love” (2011), “Coffee House” (2010). Demn de amintit este premiul pentru cea mai buna actrita debutanta care l-a primit din partea Korean Film Critics Society in anul 2007 pentru interpretarea din filmul “A Love”. In ce priveste frumusetea actritei, aceasta i-a fost recunoscuta prin titlul de Miss Seul castigat in anul 2000, pozitia de pe podiumul din acelasi an al concursului Miss Korea si numeroasele aparitii in videoclipuri muzicale si reclame comerciale. Acesti doi actori maturi, ofera pe durata celor 117 minute ale filmului un spectacol atractiv, captivant si dezinhibat, destinat adultilor. Distributia e completata de figuri cunoscute precum trioul ce aduce buna dispozitie Lee Han-wi-Kim Jung-Tae- Lee Kwang-soo, dar mai ales Joo Sang-wook, interpretul personajului Choi Jae-ha din recentul serial “Feast of Gods”, un actor in plina ascensiune, caruia serialul amintit i-a adus o cota de popularitate foarte ridicata.

Kang Sun-Woo e specializat in organizarea de flagrante pentru prinderea vinovatilor de adulter. La baza e un detectiv al politiei din Seul, dar pentru ca ispaseste o pedeapsa cu suspendarea din functia oficiala, culmea – in urma unei acuzatii de adultery – isi umple timpul si buzunarele furnizand contra cost servicii de supraveghere complete in astfel de situatii. Cu doar trei zile inainte de revenirea in politie, detectivul Kang primeste vizita lui Kim Soo-Jin, o tanara si superba sotie, care-si suspecteaza partenerul de infidelitate si, desi presentimentele legate de acest caz nu sunt tocmai pozitive, nu o refuza. Concursul de imprejurari e de asa natura ca in seara urmatoare, sotul iese la o intalnire clandestina, iar detectivul si sotia urmeaza a se intalni la motel pentru a colecta probele adulterului. Pana aici totul pare banal, asa cum Kang era atat de obisnuit s-o spuna. Prima surpriza din toate evenimentele ce nu se vor incadra in tipare e faptul ca Soo-Jin vine la motel singura, desi fusese sfatuita sa vina cu prietenii si familia, pentru a avea suport si martori. In camera de motel in care detectivul astepta, devine ezitanta si pentru incurajare, desface o doza de bere. Ca sa se complice situatia, ii ofera si detectivului o bere, si desi principiul dupa care el se ghideaza e sa nu amestece munca cu placerea, nu rezista persuasiunii instabilei si seducatoarei cliente. Doar ca de la bere ajung la sarutari si imbratisari… Cand isi revine, realizeaza ca in loc sa aiba doi vinovati de adulter, are doua cadavre, iar cel mai plauzibil suspect… este chiar el. De aici lucrurile ies din cursul normal si ceea ce urmeaza e un torent de intamplari hilare expuse intr-un ritm trepidant, care urmarite confirma inca o data ca intr-un thriller fie el si cu accente comice nimic nu e ceea ce pare.

Kim Soo-Jin e sotia unui barbat bogat – proprietar de cazinou, ceva mai in vasrsta si afemeiat. Fiind “o floare achizitionata legal” lipsita de suportul extern casatoriei, e folosita si abuzata de sot dupa bunul plac, caruia doar limitele imaginatiei ii ingradesc actiunile. Frumoasa, inocenta, inofensiva, victima certa, sunt toate etichete care la prima privire pot fi aplicate fara retineri acesteia. Desi protagonistul acapareaza ecranul in majoritatea timpului, personajul principal feminin nu ramane in plan secundar. Avand toate caracteristicile femeii fatale (frumusete, acea aparenta de fragilitate irezistibila, sex-appeal, inteligenta), se insinueaza in atentia privitorului asemeni parfumului care-l poarta, fiind imposibil de ignorat sau uitat. Pana la final, acest personaj sufera o metamorfoza completa. Pe masura ce evenimentele se succed ca piesele unui complex domino, eroina se transforma dintr-o victima ingenuna in genialul papusar care cu sange rece a tesut toate intrigile si a tras toate sforile. Totusi, are grija ca la final sa atenueze daunele colaterale produse celui manipulat, mod in care reuseste sa pastreze simpatia publicului.

Intreaga poveste e un mix electrizant de actiune, suspans, erotism si umor, amestec care diminueaza oarecum puterea impactului pe care un thriller o are in mod obisnuit asupra privitorului. Insertia de clisee hollywoodiene, chiar daca starneste amuzamentul, diminueaza originalitate productiei. Scenele senzuale pana la erotice asortate cu acorduri de tango condimenteaza inedit povestea, iar finalul relaxat si pozitiv induce o nota de buna dispozitie specifica comediilor, care recomanda filmul mai degraba amatorilor de distractie decat celor de adrenalina.

Multumiri pentru traducere lui lasedan – Asia Team Romania !

Articol realizat de corina1002001 – asiacinefil.com

Scrieti un comentariu!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

Acesta e un site care foloseste "Gravatar". Pentru a obtine un avatar universal, inregistrati-va la Gravatar.

Comment Spam Protection by WP-SpamFree

*