The Prison posterIntr-o inchisoare de maxima securitate, legea este facuta de o singura persoana. Nu, nu e vorba de directorul inchisorii, Kang (Joong Woong-in), o persoana corupta si santajabila, ci un detinut, Jung Ik-ho (Han Suk-kyu). Desi nu apartine nici unei grupari interlope, conexiunile din inchisoare si din lumea din afara il transforma pe acesta intr-un adevarat rege, ce dicteaza totul de dupa gratii. De la crime la comanda la trafic cu droguri, totul e coordonat din inchisoare de o singura persoana, Ik-ho. Restul, de la gardieni la detinuti, sunt simple elemente de decor ale imensului sau palat, unde e rege de aproape doua decenii. In momentul in care in aceeasi inchisoare ajunge guralivul Song (Kim Rae-won), toata luma intra in conflict cu acesta. Fost politist, poreclit Omul cu Coasa, acesta a comis mai multe infractiuni, precum accident cu fuga de la locul faptei, mituire, distrugere de probe, si a ajuns alaturi de cei mai periculosi criminali. Inca de la inceput face cunostinta cu consecintele comportamentului sau plin de tupeu, primind niste corectii ca la carte, pana cand intelege cum stau lucrurile. Drept urmare, pentru a duce o viata lipsita de griji pe perioada detentiei, alege sa se alature celor puternici si face totul pentru a fi remarcat de Ik-ho. Incet, acesta creste in ochii regelui inchisorii si ajunge mana dreapta a acestuia… Dar socoteala de acasa…

The Prison secventa 1 Kim Rae-wonFilmul scris si regizat de debutantul in regie Na Hyeon (scenaristul unor filme memorabile, precum “May 18” sau “Heartbreak Library”), “The Prison”, exploreaza, cum o spune si titlul, tematica tipic hollywoodiana a vietii dupa gratii intr-o inchisoare de maxima securitate. Aducand in prim plan o atmosfera specifica unor productii hollywoodiene (chiar de televiziune, precum “Prison Break” sau “OZ”), filmul prezinta dintr-o perspectiva coreeana coruptia specifica conducatorilor unor astfel de institutii publice care trebuie sa corecteze persoanele ce au luat-o pe un drum gresit. Paradoxul este ca tocmai aceasta coruptie ii transforma pe principalii profitori in victime, gardienii devenind simple jetoane in jocurile de amploare ce se fac dupa gratii. Han Suk-kyu are din nou o prestatie imperiala in rolul unui creier din umbra ce-si construieste cu rabdare si cu multi bani un adevarat regat in spatele gratiilor, departe de ochii si banuielile cuiva, punand la cale crime la comanda si alte faradelegi construite cu ajutorul si pornind de la puterea banului. In acest imperiu imaginar creat de el rataceste aiuritul politist Song, interpretat de Kim Rae-won, ce pare pierdut in spatiu, mancand bataie de la toata lumea si luand cu duiumul zile de carcera pentru incaierarile in care tot el cade victima. Desi interpretarea lui este demna de luat in seama, Han Suk-kyu e de departe vedeta filmului, eclipsandu-l cu carisma lui deplina pana si in cele mai oribile roluri negative din cariera.

The Prison secventa 2 Han Suk-kyuFilmul a fost un succes de box-office in Coreea, avand 21 de milioane de dolari incasari, si a fost vandut in 62 de tari, o adevarata performanta pentru un film coreean. Filmat pe durata a 3 luni, cu toate ca cea mai mare parte a productiei se desfasoara in decorurile interioare ale unei inchisori, “The Prison” nu dezamageste, oferind 2 ore captivante, fara umorul unui “Violent Prosecutor” si cu multe nuante intunecate (a se citi violente). Jocul protagonistilor e dublat de o echipa de actori secundari de top (Jung Woong-in, Lee Geung-young, Kim Sung-kyun etc) si, de remarcat, lipsesc complet personajele feminine din distributie. Desi pare un film croit strict pentru publicul masculin, “The Prison” nu trebuie ratat de iubitorii filmului coreean in totalitatea lor, are ce oferi.

Traducerea si adaptarea au fost efectuate in premiera in Romania de gligac2002 (Asia Team) pentru asiacinefil.

Prezentare realizata de cris999 – asiacinefil

0 Comments

Post your comment

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>