Shinjuku Swan posterShinjuku, celebrul cartier al Tokyoului, e una din cele mai active zone ale capitalei japoneze, Kabuchiko fiind celebra pentru viata de noapte intensa. Aici rataceste un tanar lipsit de orizonturi, Tatsuhiko Shiratori (Gou Ayano), care pare dezamagit de viata. O banda de cartier se leaga de frizura lui “afro” blonda, iar ofenselor ce i se aduc le raspunde pe masura. In timpul incaierarii e remarcat de un anume domn Mako (Yusuke Iseya), care ii schimba penru totdeauna viata: ii ofera un loc de “munca” de recrutor, luandu-l sub protectia sa. Mako era unul din capitanii unei grupari interlope, Burst, ce controla cea mai mare parte a Shinjuku-ului, iar meseria de recrutor pe care i-o ofera lui Tatsuhiko presupunea recrutarea prin abordare directa de tinere domnisoare dormice sa lucreze de bunavoie in locatii gen baruri, saloane de masaj sau cluburi, ca animatoare. Sarmul si talentul in a convinge tinerele trecatoare ca le poate asigura o slujba bine platita il transforma pe Tatsuhiko in vedeta zonei, acesta fiindu-i vesnic recunoscator sefului sau. Dar in scurt timp, Tatsuhiko intra in conflict cu banda rivala Harlem, ce de mult timp incerca sa preia zona controlata de Burst. In momentul in care un razboi intre cele doua bande sta sa izbucneasca, Tatsuhiko devine moneda de schimb…

Gou Ayano in Shinjuku SwanDupa “Why Don’t You Play in Hell ?” in 2013 si “Tokyo Tribe” in 2014, Sion Sono avea sa lanseze nu mai putin de 4 filme in 2015. Cel mai reusit dintre acestea a fost, fara indoiala, “Shinjuku Swan”, o drama urbana despre lumea nevazuta din spatele celebrului cartier al Tokyoului Shinjuku. Productia are la baza o manga publicata in 2005 a lui Ken Wakui, ecranizata in 2007 pe micul ecran intr-un serial omonim de 6 episoade. Filmul lui Sono a obtinut 10,6 milioane dolari incasari la box-office, aducand in prim plan cativa dintre actorii cunoscuti ai noului val: Gou Ayano, Takayuki Yamada, Yusuke Iseya sau Nobuaki Kaneko. Sion Sono revine la una din temele ce i-au adus celebritatea, lumea interlopa si dramele ascunse ale acesteia. In “Shinjuku Swan”, regizorul ne introduce intr-o lume exclusiv a barbatilor, a violentei si exploatarii, femeile fiind niste simple elemente de decor ce intretin afaceri prospere ale bandelor interlope. Tatsuhiko, interpretat plin de vigoare si sarm de Gou Ayano, e un tanar ajuns la fundul sacului ce experimenteaza pe pielea lui ceea ce se spune de Shinjuku, anume ca e “cel mai bun cartier sa te faci om din nimica toata”. Pornind de jos, e remarcat de un interlop calculat si inteligent, d-l Mako, care investeste in el multa incredere, intuind potentialul urias pe care il are tanarul. Il invata pe acesta cum sa agate fetele, in meseria de “recrutor”, pentru a le atrage in mrejele ademenitoare ale afacerilor cu animatoare. In scurt timp, Tatsuhiko exceleaza, practicandu-si meseria cu multa dedicare si placere. Mustrarile de constiinta pe care le are la inceput, date de indoielile ca fetele recrutate cu acceptul Shinjuku Swan secventa 1lor nu ar avea o soarta fericita se risipesc in scurt timp, cand vede fata umana a organizatiei Burst si multumirile fetelor ce au reusit in meseria de animatoare. Tatsuhiko pare dedicat si naiv in acelasi timp, asemeni unei lebede nevinovate intrate accidental pe teritoriul vulpilor sau lupilor. E singurul ce nu a fost atins de faradelegile cu care fiecare interlop din preajma lui e patat pe maini, iar aceasta puritate incearca sa fie protejata de seful sau direct, d-l Mako, ce-i devine ca un tata, in organizatie. Dar nu va trece mult pana cand Tatsuhiko va realiza adevarata fata a lumii in care a intrat, o jungla (de asfalt) in care doar cel mai puternic poate supravietui, si in care iubirea sau umanitatea sunt niste iluzii de mult arse pe altarul moralitatii. Un film cu o intriga bine construita, in care actiunea alterneaza cu drama si putin romantism, care chiar daca nu este poate cel mai reusit al lui Sono, ne arata maturizarea deplina a regizorului, renuntarea la violenta si sex gratuit doar pentru a epata, reusind sa impresioneze audienta prin realismul adevarului pe care il descrie. Viata de noapte isi are dramele ei tainice si de cele mai multe ori nestiute, indurate cu stoicism de victimele ei, iar “Shinjuku Swan” devine un martor sonor al acestui fenomen, imbinand fictiunea mangai ce a stat la baza sa cu realitatea cruda. O foarte buna productie marca Sion Sono, care in acest an a avut parte de un sequel, ce speram sa fie la fel de ofertant.

Traducerea si adaptarea au fost efectuate in premiera in Romania de lasedan (Asia Team Romania) pentru asiacinefil.

Prezentare realizata de cris999 – asiacinefil.

0 Comments

Post your comment

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>