Never Gone posterE deja incontestabil faptul ca de cativa ani, investitiile in filmele chinezesti au adus nu doar succese la box-office dar si mai multa calitate in productiile considerate multa vreme lipsite de consistenta. Pe fondul exploziei Hallyu in China, producatorii au incercat sa profite din plin, preluand din serialele coreene acele elemente ce au atras publicul, sa le imbrace intr-un ambalaj atragator si sa-l ofere pe tava amatorilor de filme pentru marele ecran. Filmul debutantului Zhou Tuo Ru, “Never Gone”, ne arata nivelul la care ar trebui sa se ridice o productie romantica chinezeasca, un gen ce a suferit mult in ultimele decenii prin scenariile naive, si pe care parca nimeni nu a dorit sa-l reformeze. Care a fost calea succesului pentru regizorul Zhou Tuo Ro ? Un scenariu specific Extremului Orient cand vine vorba de o poveste romantica cu adolescnti si o distributie cu doi actori foarte populari in rolurile principale. Si ne referim aici la Liu Yifei, aflata la al doilea film din acest an dupa poeticul “Night Peacock” al lui Dai Sijie, actrita extrem de populara, ce revine intr-un rol romantic dupa cele din “For Love or Money” si “The Third Way of Love”, si la tanarul Kris Wu, un chinez cu cetatenie canadiana in varsta de 25 de ani, ce a debutat abia anul trecut in industria de film chineza dupa ce a devenit celebru ca membru al formatiei EXO (paradoxal, fusese selectat in urma unei preselectii organizate de SM Entertainment in Canada, si apoi trimis in Coreea, unde s-a pregatit pentru a debuta in cadrul trupei EXO). Pentru cei ce nu stiu, despartirea lui Kris Wu de EXO in 2014 nu a fost in cei mai amiabili termeni, acesta dand in judecata agentia coreeana de impresariere pentru ca a fost tratat “ca un obiect, nu ca un artist”, dupa cum a sustinut acesta. De acum, fostul model si rapper are cale deschisa spre succes in China, mai ales dupa acest superb film romantic ce a fost hitul verii in China. Lansat pe 8 iulie in cinematografele chinezesti, “Never Gone” a obtinut putin peste 49 de milioane de dolari incasari, cucerind in special publicul feminin prin romantismul sau aparte. Filmul are la baza un popular roman scris de Xin Yiwu intitulat “So Young”.

Never Gone secventa 2Su Yunjin (Liu Yifei) e eleva de liceu la o scoala de la periferie. Insa cum se apropie examenul de admitere la facultate, parintii ei fac eforturi financiare uriase, punandu-si in functiune toate relatiile pentru ca Yunjin sa ajunga la un liceu cu pretentii din oras. Nou transferata in ultimul an de liceu, aceasta isi cunoaste noii colegi, in mare parte copii de bani gata, cu fite si pretentii. Mo Yuhua devine cea mai buna prietena a ei fiindca provine din aceeasi lume ca ea, in timp ce Cheng Zheng (Kris Wu), playboy-ul clasei, fiul unor parinti bogati stabiliti in State devine cea mai mare pacoste pe capul ei. O tachineaza, mereu se baga in seama dar, in realitate, se indragosteste de noua colega de la prima vedere. Incet, incearca sa se apropie de aceasta oferindu-i gratuit meditatii la matematica, si astfel cei doi devin apropiati. Timpul insa nu are rabdare cu ei, situatia familiala a lui Yunjin se agraveaza, se apropie si examenul de admitere la facultate, iar perspectiva despartirii celor doi adolescenti indragostiti e tot mai aproape. O noua etapa incepe in viata fiecaruia, noi persoane patrund in vietile lor. Poate iubirea lor adolescentina supravietui peste ani ?

Never Gone secventa 3“Never Gone” e o poveste tipic japoneza spusa intr-un stil coreean cu un evident specific chinezesc. Altfel spus, e un mixt de ingrediente est-asiatice indispensabil succesului genului in ziua de azi. Kris Wu poate in mod deliberat are, in prima parte a filmului, cand actiunea se desfasoara in perioada adolescentei, un look si un comportament ce seamana flagrant cu al lui Lee Min-ho in “The Heirs”. Personajul sau e unul sablon pentru ceea ce vrea sa intruchipeze: fiul unor parinti instariti, ce locuieste intr-un apartament de lux impreuna cu sora lui, pentru care banii nu sunt o necesitate ci doar un mijloc de a obtine orice. Poate singurul lucru ce-i lipseste lui Wu e stralucirea din ochii lui Lee Min-ho, pentru a putea fi confundat cu acesta. In ciuda imaginii de baiat rebel pe care scenariul incearca sa o inoculeze si care, paradoxal, e una tipic occidentala, capitalista (se tine de rautati, umbla cu geaca de piele pe o motocicleta americana, practica baseball – ce ramane totusi un sport exclusivist in China, nu unul popular), Cheng Zheng stie sa arate si o imagine usor romantica, stangace, atunci cand e cucerit de fumusetea noii colege aterizate in clasa lui. Cu tot alaiul dupa el (si ne referim aici la anturajul desprins parca dintr-un alt film coreean, “Fashion King”, format dintr-o colega care, desigur, il iubeste de mica si nu ezita sa-si arate arogantele la adresa noii venite, un “cel mai bun prieten” pus pe pozne nastrusnice, plus inca un grup de “neimportanti”), Cheng Zheng stie ca nu poate decat sa o intimideze pe Yunjin, asa ca ii propune intalniri pe acoperisul scolii, unde ajunge sa-i dea meditatii la matematica. Su Yunjin, interpretata de o Liu Yifei cum nu ati mai vazut-o (in uniforma de scolarita !), se incadreaza in modelul tipic al fetei modeste, cu o situatie familiala dificila, care doar prin efortul parintilor reuseste sa ajunga in ultimul an de liceu la o institutie de invatamant cu pretentii. Nu e fitoasa, asa cum ne-a obisnuit actrita in rolurile anterioare cand avea un usor aer de aroganta, inruchipand perfect o adolescenta ce cunoaste prima iubire chiar inaintea maturizarii. Genul ei de personaj se apropie mult de cel al lui Makino Tsukushi din “Hana Yori Dango”, e o luptatoare ce nu se lasa invinsa de greutatile vietii reale cu care abia acum ajunge Never Gone secventa 1in contact. Cu toate ca amandoua personajele ce formeaza acest cuplu sunt exponentele unei tipologii in cinematografia est-asiatica de gen, intre cei doi tineri actori exista o chimie ce se poate vedea cu ochiul liber. Din pacate filmul este mult prea scurt pentru ca relatia celor doi sa fi putut fi fost expusa asa cum toata lumea isi dorea, iar finalul i-a dezamagit pe multi pentru simplul fapt ca regizorul a dorit sa lase o doza de suspans in privinta deznodamantului. Din fericire, insa, producatorii au lansat odata cu filmul si un videoclip ce contine pe durata a 3 minute si jumatate mai multe scene ce nu au fost incluse in montajul final al productiei. Ele lamuresc modul in care ar fi putut arata deznodamantul povestii pentru mai multe din personajele implicate. Una peste alta, un film chinezesc plin de sensibilitate, ce merge imediat la sufletul tuturor romanticilor si nostalgicilor dupa frumosii ani ai tineretii, cu doi actori minunati si cu o poveste cum sa tot vezi la cineastii chinezi. Daca va continua in acest ritm, cu siguranta lumea filmului chinezesc se va putea ridica la nivelul celei coreene in mai putin de un deceniu. Pana una alta, sa ne delectam cu aceasta perla rara oferita de China iubitorilor de frumos.

Traducerea, adaptarea si timingul au fost efectuate in premiera in Romania de gligac2002 (Asia Team) pentru asiacinefil.

Prezentare realizata de cris999 – asiacinefil

0 Comments

Post your comment

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>