Dupa mai multe roluri in filme de succes precum “The Grudge” (2002), Azumi (2003) sau “Versus (2000), Hideo Sakaki a optat in paralel si pentru o cariera regizorala, in acest an realizand un film apreciat si de critici, intitulat “Accidental Kidnapper”, cu titlul alternativ “Yukai Rhapsody”. Filmul e bazat pe romanul lui Hiroshi Ogiwara din 2004, oferind de la inceput pana la sfarsit un scenariu captivant pentru privitor si foarte ambitios (pentru regizor). O multime de incidente si surprize intervin pe parcurs, iar lucrurile tind sa se complice in loc sa se simplifice. Cei doi actori principali (Katsunori Takahashi) si Roi Hayashi (un actor copil genial) s-au inteles de minune cu regizorul Sakaki, si el actor, aceasta colaborare perfecta facand ca initiala ciocnire de personalitate si mai apoi eventuala camaraderie a celor doi eroi sa fie resimtita intr-un mod natural si credibil.

Japonia, anotimpul ciresilor in floare. Dimineata insorita, ciripit de pasarele in marea florilor de cires, si Hideyoshi Date incercand sa se spanzure. Ramura inflorita rezista la testare, dar trupul unui om e prea mult pentru ea. Cel mai intelept cedeaza (ramura). Hideyoshi are 38 de ani, 3,2 milioane yeni datorie, cazier… si cam atat. Masina e “imprumutata” de la firma de la care a fost concediat, buzunarele goale, pachetul de tigari pe sfarsite… si nici sinuciderea nu a mers prea bine.  Oh, ba da, are un pusti pe bancheta din spate; dar afla asta intr-un mod stanjenitor. Pustiul declara hotarat ca a fugit de acasa si nu vrea sa se intoarca.
Asta e salvarea! “Maestrul“ sau din puscarie a spus ca e singura solutie cand nu mai sunt sperante: rapirea unui copil de familie buna. Vor plati oricat pentru el, dar trebuiesc respectate niste regului stricte. Pustiul isi zice Jyo, este dezinvolt, slab la citire si desen si descrierea dupa natura, dar bun la citit benzi desenate si idolatrizeaza eroii acestora, visandu-se unul dintre ei. Are celular si bani sa-si plateasca evadarea iar pasiunea pentru eroism il va scoate pe Hideyoshi din cateva situatii grele. Cu resursele astfel asigurate, Hideyoshi pune in aplicare planul de imbogatire. Anunta rapirea, stabileste suma rascumpararii si porneste la acoperirea urmelor. Dar in scurt timp se iveste o problema neasteptata, care ii schimba complet planurile.

Practic “Accidental Kidnapper” e un road movie putin diferit de definitia clasica data genului, in sensul ca e mai putin inert si crispat, firul principal intretaindu-se cu tot felul de evenimente neprevazute, ce-l transforma mai degraba intr-un film de aventuri, pe alocuri comic, pe alocuri dramatic. La acestea se adauga frumoase peisaje naturale ale Japoniei, care cu siguranta vor incanta ochiul. Per ansamblu, un film la care nu te plictisesti, la care razi si din care in final inveti un lucru esential: viata e intotdeauna plina de surprize; depinde doar de noi sa gasim calea de a ne-o trai in asa fel incat sa ne bucuram de tot ce ne ofera pozitiv, si sa ocolim capcanele negativismului.

Articol realizat de iulianatotu si cris999 – asiacinefil.com

0 Comments

Post your comment

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>